Kako napraviti blog?

Šta je to blog?

Blog je vrsta sajta na kojem je moguće često menjati, dopunjavati ili brisati sadržaj.

 

Kako napraviti blog?
Na početku je bitno da proverite koliko ste sposobni da napravite blog. Bitno je da imate dovoljno stručnosti da o odredjenoj temi pišete, koliko toliko.
Zatim je bitno da želite da izložite drugima to svoje znanje. Proverite sebe da li ste osoba kojoj nije problem da kaže šta misli i šta zna.

 

Faze izrade bloga:

  • Koncept
  • Registracija
  • Postavljanje
  • Ažuriranje
  • Promocija


  • Koncept
  • Kod bloga je interes nekako indirektan. Čitalac treba da sazna nešto korisno za sebe, stekne nekakvo mišljenje o blogeru, autoru, i na osnovu toga se sa njim upozna. Bloger svojim blogom predstavlja sebe. Čitalac može steći utisak da je autor bloga stručan i angažovati ga za profesionalni angažman. Na primer, ja ciljam da ce neko od vas čitajuci ovo pomisliti: "Isplati mi se da angažujem autora ovog bloga da mi napravi web prezentaciju, nije skupo i stičem utisak da je stručan za ovu oblast. Ako započnem sam da pravim sebi sajt, posao mi neće biti efikasan."

    Drugi interes bi bio da postavite nekome reklamni baner na stranici sa strane (u sidebar-u) i to naplatite.


    Šta je to blog?U prvoj fazi izrade bloga treba da osmislite bar prvi članak, koji treba da bude jedna celina za sebe. Naslov, tekst, fotografija ili video primer. Taj članak treba da bude koristan čitaocima. Čitalac mora steći utisak da ga sadržaj zanima i po mogućnosti da pročita još koji članak, možda da izlista sve postove.


  • Registracija
  • Posle osmišljavanja koncepta, sledeća faza je registracija. Blog možete da postavite na već postojeći vaš sajt, na registrovan domen, registrovan hosting. Softver možete skinuti sa sajtova drupal , wordpress (besplatno) ili od firmi koje prave blog softver i naplaćuju. Ja sam oprobao dve navedene firme i preopručujem ih. Prednost specijalnog softwera za vas je što bi bio prilagoden vašim željama. Ako imate unosan posao angažujete programera da vam postavi blog.

    Moji prijatelji to rade veoma povoljno .... za par hiljada dinara zakupe Vam host i domen i postave i aktiviraju Vaš wordpress sajt ..... na Vama je sada samo da unosite materijal. Pogledajte Sajt Za Cas.

    Ako želite da postavite blog, a nemate sajt, možete postaviti besplatno na blogger. com , ili wordpress.com (ako imaze sajt onda na wordpress.org ).

    Postoji i niz sajtova koji nude besplatan prostor za blog ali pazite, vi nećete videti da su oni postavili reklamu na vašem blogu. Možda postave na primer neki "neprikladan sadržaj" pored vašeg ozbiljnog teksta. Sa blogerom i wordpressom nećete imati taj problem. Ipak, sa besplatnom verzijom Vaš sajt može nestati bez obaveštenja u bilo kom trenutku.

    Zato je mnogo bolje postaviti svoj blog na samostalnoj Web adresi. Za kreiranje bloga na samostalnoj Web adresi potrebno je da kupite Internet domen i da zakupite prostor na Webu (Web hosting).

    Kupovina internet domena

    treba da se obavi preko web Hosting providera za koga ste se odlučili. Pravo je vreme da odaberete ime i nišu za svoj novi blog. Čitaoci će prvo videti ime vašeg bloga pa o tome vodite računa.

    Zakup prostora na Webu (Web hosting)

    je drugi korak u pokretanju bloga odnosno postavljanje vašeg bloga na internet. To je ono što će kompanija za web hosting učiniti za vas. U ovom koraku odabraćete platformu za blog (Web Hosting Provider-a), i web hosting paket koje ćete koristiti za postavljanje bloga na mrežu.

    Sad kad smo prošli ključnu fazu postavljanja i pokretanja bloga, vreme je da se malo više zabavimo.

    Ako želite pokrenuti blog i od njega zaraditi, WordPress je vaša najpametnija opcija

    Ako ste tek započeli s radom na blogu, obično ne preporučujem kupovinu plaćene WordPress teme odmah. Jednom kada imate malo prometa i možete opravdati ulaganje, pametno je odabrati premium temu s više funkcija i opcija. Trenutno će vam složena tema odvratiti pažnju od vašeg najvažnijeg prioriteta a to je dovođenje čitaoca na vaš novi blog.


  • Postavljanje
  • Samo pisanje članaka je jako jednostavno, imate box za tekst, ikonica za ubacivanje slike se klikne, program vas navodi sam da pronađete sliku u svom kompjuteru i postavite je na blog. Na kraju kliknete dugme za publish post i post je postavljen. Videćete da je sve posle registracije jednostavno.


  • Ažuriranje
  • Ako naredni dan hoćete da ažurirate blog koji je na bloggeru, udete na blogger.com u login formularu upišete username i password, kad se ulogujete idete na new post . Kod wordpressa na adresnoj liniji ukucate adresu svog bloga, kad uđete na stranu čekirate dole u uglu login link. Tu ukucate username admin i vaš password. Prilikom registracije dobićete ove podatke.

    Ne čitate blog jer izgleda lepo ili zato što često objavljuje nove postove (iako oba pomažu).

    Blog čitate jer vam je stalo do toga šta piše. Stvaranje jakog sadržaja je ono što će vam doneti čitaoce i pomoći vam da na kraju zaradite na svom blogu.


  • Promocija:
  • Nije dovoljno da postavite blog, morate ga u početku ponuditi što većem broju ljudi na čitanje, bar prijateljima, kolegama. Možete postaviti reklamu na drugim sajtovima sa linkom ka vašem novom blogu. Vrlo efikasan način je da uplatite kod Google-a adwords paket.

    Korištenje društvenih medija za promociju vašeg bloga

    Za pronalaženje čitaoca na prvom mestu su svakako društveni mediji. Svaka društvena mreža prirodno se obraća određenoj niši i tipu čitaoca. Uopšteno govoreći, evo što najbolje funkcioniše na svakoj društvenoj platformi:

    • Facebook: Video i opšti sadržaji
    • Instagram: Fotografije (visoke rezolucije), citati i priče
    • Twitter: Vesti, postovi na blogu i GIF-ovi
    • YouTube: Video sadržaj (drugi najveći pretraživač na svetu)
    • Linkedin: Vesti o profesionalnom sadržaju i karijeri
    • Pinterest: Infografika, detaljni vodiči za fotografije, vizuelni sadržaji
    • Reddit: Komentari o temama u vašoj niši

    Na kraju, rast uspešnog bloga svodi se na uzbuđenje i angažman na vašem novom blogu. Ako želite da ljudi čitaju ono što pišete, morate im dati razlog.

    Napišite koristan i uzbudljiv sadržaj, povežite se sa ljudima u svojoj niši i podelite ono na čemu radite.

    Uslediće promet, unovčavanje i sve ostalo.

    PREPORUKA