Ako naučite kako zaraditi email marketingom, na najboljem ste putu da vaše poslovanje na netu napravi ogroman uspeh. Ključno je naučiti i savladati nekoliko jednostavnih koraka.
Ono što bilo kom poslu treba za uspeh je zarada. Zarada dolazi od prodaje. Prodaja dolazi od potencijalnih kupaca. A potencijalni kupci su upravo razlog zbog kog biste trebali koristiti email marketing u svom poslu. Način na koji volim da o tome razmišljam je: Sastavljanje liste pretplatnika je kao izrada svog privatnog bankomata.
Email marketing. Da li je novac zaista na listi?
“Novac je na listi” je fraza koja vam je verovatno poznata. Ali je li to istina? Šta to zapravo znači?
Hajde da ovu dilemu razumemo na sledeći način…
Ako napravite kvalitetnu listu i uspostavite čvrst odnos sa ljudima sa te liste, možete da očekujete da ćete zaraditi.
Razmislite malo o tome. Ako imate spisak ljudi koji su rekli: „Želim da čujem šta imate da kažete.“ ili „Želim da učim od vas“,tada spisak pretplatnika na email listi ima smisla da shvatimo i razumemo da je novac zaista na listi?
Zbog toga toliko uspešnih internet marketara ulaže puno svog napora na izgradnju svoje email liste. Znaju da je novac na listi, pa im je prvi cilj privući pretplatnike na njihove liste.
Ključ je da se zaista usredsredite ne samo na izgradnju liste, već i na izgradnju odnosa sa ljudima sa liste. Iako postoje svi uslovi koji obećavaju sastavljanje vaše liste sa “milion” pretplatnika, ono na šta se trebate usredsrediti je da imate listu korisnika koji zapravo ŽELE da budu na vašoj listi i koji su stvarno ZAINTERESOVANI za ono što imate da kažete.
Zato prvo obratite pažnju na to kako sastavljate listu. Svaki put kad objavljujete na društvenim mrežama, prikazujete oglase, šaljete e-mail poruke ili se reklamirate na traffic-exchanges sajtovima, obavezno uputite svoje posetioce na vašu landing stranicu ili stranicu na vašem sajtu na kojoj je instaliran kôd obrasca za hvatanje (Opt-in forma).
Trebalo bi da usmerite sav promet na stranicu za snimanje (capture page) koja posetiocima nudi podsticaj da budu na vašoj listi sa nekim besplatnim sadržajem. Ovo može da bude besplatan izveštaj, tutorijal, e-book, itd. … nešto što je povezano sa vašom ponudom i daje posetiocu dovoljno razloga da vam navede svoju adresu e-pošte.
Kada posetilac ode na vašu stranicu i vidi ponudu i želi još više informacija o onome što nudite, može ispuniti obrazac i magija email marketinga počinje… Vaš autoresponder je aktiviran, utvrđuje verodostojnost pretplatnika za vas i daje pretplatnicima do znanja da im možete rešiti problem.
Jednom kad su na vašoj listi, započinje izgradnja odnosa. Ovde provedite neko vreme omogućavajući čitaocima da vas upoznaju i recite im KAKO IM MOŽETE POMOĆI.
Uvek se fokusirajte na beneficije. Prvo pitanje u mislima posetioca je: „Šta je ovde koristno za mene?“ Pokažite tom posetiocu šta može da očekuje pretplatom na vašu listu. ZATIM… DOSTAVITE ono što ste obećali! Ako ste obećali preuzimanje, izvještaj, savete, rešenja … pobrinite se da vaše poruke ispunjavaju to obećanje. Na taj način vaši čitaoci počinju da uviđaju da vam mogu verovati da radite ono što ste rekli da ćete učiniti.
Kad steknu utisak da vas poznaju i da vam mogu verovati, veća je verovatnoća da će kasnije nešto kupiti od vas.
Zbog toga uspešni internet prodavci veruju da je novac na listi. Oni grade tu listu i grade odnose sa ljudima sa te liste, tako da će, kada dođe vreme za slanje ponude na listu, biti veća verovatnoća da će pretplatnici kupiti kod vas.
Zašto vam treba e-mail lista
Imati e-mail listu je kao da imate besplatan, ciljani promet do vaše poslovne prilike na zahtev, koji vam je na raspolaganju 24/7. Vaša email lista će uključivati ljude koji su se pretplatili na vaš sadržaj jer im se taj sadržaj sviđa! To je u suštini vaša vlastita publika. Svoju email listu možete redovno da održavate aktivnom kad god imate nove savete, preporuke proizvoda ili jednostavno nov post na blogu!
Ako niste započeli pravljenje email liste, sada je definitivno vreme za početak!
Kako napraviti ubitačnu e-mail listu od početka (Vodič za početnike)
Ovo je najbolji oblik komunikacije sa vašim klijentima. Iako društveni mediji imaju veliki uticaj, najvredniji digitalni kanal je besplatno sastavljanje vaše e-mail liste pretplatnika.
Ali kako napraviti email listu pretplatnika? Šta ako počinjete od nule i nemate e-mail listu?
U nastavku sledi postupak korak po korak koji možete pratiti ako nemate apsolutno nikakvu email listu.
Kako da napravite e-mail listu brzo i lako
Treba da razumete svoju publiku
Koga ciljate? Pre nego što počnete da pravite email listu, korisno je imati ideju o tome ko su ti ljudi .
Preporučujem vam da kreirate marketinšku personu — izmišljenu osobu koja predstavlja vašeg idealnog kupca.
Prvo, želite da budete sigurni da dobro razumete svog idealnog kupca ili ciljno tržište (vaše pretplatnike). Trebalo bi da razumete njihove potrebe, očekivanja, slabe tačke, želje itd.. Poznavanje vašeg idealnog kupca takođe će vam pomoći da shvatite koju vrstu sadržaja treba da kreirate.
Zatim,treba da pronađete ljude koji će vam dati svoju e-mail adresu. Jedno od najvrednijih mesta za pronalaženje svoje publike u početku su društvene mreže. Ako uspete da otkrijete gde se vaša publika druži na društvenim mrežama, moći ćete lakše doći do njihovih adresa e-pošte.
Napravite vidljivi obrazac za prijavu (Opt-In Form) ili stranicu za prikupljanje email adresa (Squeeze Page)
Trebaće vam obrazac za prijavu (na vašem blogu) koji JASNO sadrži vašu neodoljivu ponudu. U obrazac za prijavu pretplatnici unose svoju email adresu i ime eventualno. Neka vaš okvir za prijavu bude očigledan i lak za popunjavanje. Ako ste novi u kreiranju obrazaca za prijavu, možete ga kreirati koristeći besplatni softver za upravljanje listom kao što je Sendsteed .
Takođe možete da kreirate squeeze stranicu. Squeeze stranica je u osnovi jedna web stranica koja sadrži vašu ponudu zajedno sa obrascem za prijavu kako bi se pretplatnici mogli prijaviti na vašu email listu. I obrasci za prijavu i odredišne stranice omogućiće pretplatnicima da dobiju svoj besplatni sadržaj (poklon) i postanu deo vaše email liste. Toplo preporučujem da imate squeeze stranicu o čemu ćete saznati kasnije u ovom postu.
Bilo da koristite formular za prijavu (opt-in form), stranicu za prikupljanje (squeeze page) ili oboje, definitivno želite da proces prijave na mailing listu bude brz i lak. Ništa ne odbija ljude brže od web stranice koja je složena i zbunjujuća. Kaže se da prosečna osoba poseti web stranicu samo nekoliko sekundi pre nego što nastavi dalje. Zato ćete složenom stranicom izgubiti vaše pretplatnike na vašoj mailing listi.
Postavite svoju email kampanju i automatizaciju poruka (autoresponder usluge)
Ovaj deo zbunjuje mnoge ali nije tako teško postaviti kampanju ako stvari uprostite. Trebaće vam softver za email marketing koji će prikupiti i čuvati vaše pretplatnike i omogućiti vam da automatizujete proces pravljenja liste. Dostupne su mnoge različite opcije, ali sve nude različite karakteristike i cene. Neki imaju više funkcija poput ugrađenih CRM-ova i naplaćuju vam na osnovu veličine vaše liste a drugi vam omogućavaju da imate neograničen broj pretplatnika za jednu fiksnu mesečnu cenu, kao što je Sendsteed.
Karakteristike dobrih e-mail marketing servisa (autorespondera) pogledajte u posebnom postu “Najbolji besplatni email provajderi”.
Platforma za email marketing ima vrlo jednostavnu svrhu:
1) Organizovanje vaše email liste
2) slanje e-mail poruka.
Ako počinjete od nule, samo se fokusirajte na prikupljanje tih adresa na siguran i legitiman način.
U suštini, vi samo želite da kreirate listu, a zatim da postavite prvi automatizovan e-mail koji sadrži besplatnu uslugu za koju se pretplatnik prvobitno prijavio. Kada se prijave na gore spomenuti obrazac ili stranicu, trebali bi automatski da prime prvi e-mail koja sadrži besplatnu ponudu. Uvek možete dodavati poruke vašoj autoresponder kampanji a kasnije i slati svojim pretplatnicima jednokratne poruke kad god imate novi proizvod, uslugu, novi proglam ili ažuriranje na blogu.
Potrebna vam je primamljiva ponuda
Šta god da nudite, prodajete, gradite, kreirate ili tražite, ljudima je potreban razlog da se pridruže vašoj listi.
Razmislite o tome. Ako ste naišli na odredišnu stranicu koja je tražila vaš e-mail, ne biste se prijavili osim ako ne dobijete nešto u zamenu.
Šta vaša ciljna publika želi? Često su najbolje ponude vaši najbolji resursi, potpuno besplatni. Možete im dati pristup vašem softveru, izveštaju, e-knjizi ili nečem drugom što daje stvarnu vrednost.
Zatim, u izradi vaše mailing liste, iskoristite činjenicu da ljudi vole da dobijaju stvari besplatno. To može da bude nešto jednostavno kao kupon, promotivni kod, besplatna e-knjiga, izveštaj ili nešto u čemu će vaši čitaoci pronaći vrednost za sebe . Ponudite im nešto što će oni smatrati neodoljivim.
Ako ćete im ponuditi promotivni kod ili kupon, nećete morati da kreirate nikakav sadržaj – samo neka prva serija vašeg autorespondera sadrži informacije kako mogu da pristupe svom popustu. Međutim, ako želite pokloniti besplatan sadržaj, kao što je e-knjiga, moraćete sami da ga kreirate ili da kupite sadržaj PLR (Private Label Rights) ili da unajmite nekoga da kreira prilagođen sadržaj za vas.
Dakle, DA, na kraju, morate dati vrednost svojoj publici. Pod “vrednošću” mislim na stvari poput besplatnih resursa, korisnih informacija ili neke druge ponude.
Niko neće hteti da ostane na vašoj listi osim ako ne dobije nešto od nje.
Reklamirajte svuda svoju squeeze stranicu
Reklamirajte svoju squeeze stranicu gde god možete … Objavite je na svojim platformama društvenih medija i obavestite svoje pratioce o vašoj besplatnoj/ponudi. Promovišite je svuda gde se nalaze vaši čitaoci. Što više ljudi vidi tu gratis ponudu i privoli se da se priključi, to će vaša email lista da postane veća i uskoro ćete imati stotine, a zatim i hiljade angažovanih pretplatnika koji čekaju da se javite novim mailom!
Trebalo bi da imate svoj sajt/blog
Nije neophodno ali trebalo bi da imate svoj sajt ili blog. Potrebno vam je mesto gde će se okupiti vaši potencijalni članovi email liste. U osnovi, potrebna vam je web stranica.
Jednom kada se kreira vaš obrazac ili squeeze stranica i poveže se sa vašom autoresponderom, uverite se da posetioci vašeg bloga mogu da vide taj obrazac za prijavu ili odredišnu stranicu!
Stavite ga na početnu stranicu, na svaku stranicu vašeg bloga, na bočnu traku vašeg bloga, itd. – stavite ga svuda. Nemojte se oslanjati na to da će se ljudi odmah predplatiti na vašu mailing listu kada je prvi put vide i definitivno nemojte se zavaravati da će kliknuti nazad na prethodnu web stranicu kako bi pronašli tu neuhvatljivu ponudu na mailing listi. Oni to neće uraditi!
Kako da poboljšate procenat otvaranja vaših email poruka?
Budite relevantni:
Posetioci sajta ili kupci koji su vam dali svoje podatke za kontakt (email, ime…) žele da se osećaju kao da dobijaju nešto vredno zauzvrat. Stvorite dosledne ponude i sadržaj koji su stvoreni samo za članove vaše email liste. Dajte im popust od 20 i više posto, pozovite ih na besplatne događaje ili webinare, dajte im informativni proizvod na poklon, poklonite besplatan sadržaj (komplete poslovnih alata, obrasce za preuzimanje itd.).
Neka bude lično:
Personalizacija je glavna komponenta uspešne email kampanje. Morate uraditi stvari zbog kojih će se vaša poruka razlikovati od ostalih koje se pojavljuju u email sandučetu korisnika. Lokacija je jedan, možda nedovoljno iskorišten aspekt personalizacije.
Poboljšanju procenta otvaranja vašeg email-a doprinosi kombinacija lokacije sa događajima u stvarnom vremenu.
Tajming je generalno velika stvar koja se često zanemaruje. Morate da uzmete u obzir kada će verovatno vaša publika da čita e-mail poruke i da pokušate da vremenski podesite dostavu. Često je ranije u toku dana najbolje vreme, iako to zavisi od publike. Mladi tada spavaju pa ako je TO vasa publika, poruke šaljite uveče. Ipak, čak i pravovremeno poslate poruke mogu da ne budu pogledane.
Ponovite se:
Ovo se zasniva na konceptu da e-mail pošta treba da bude sveobuhvatnog dometa. Predlaže se slanje dodatnih e-mailova onima koji nisu otvorili prvu e-poruku. Ovo može da pomogne da dosegnete do onih čitalaca koji su možda zaista bili zainteresovani za poruku, ali jednostavno nisu imali priliku da otvore vaš e-mail prvi put.
Koliko ste puta videli pristigli mail i pomislili u sebi: „ Pročitaću to kasnije “? Ostavljate ga nepročitanim sa namerom da na kraju otvorite taj e-mail. Kasnije tog dana počinjete da čitate razne poruke koji su kasnije pristigle. Jeste li ikada došli do tog e-maila koji ste ostavili za kasnije čitanje? Uprkos činjenici da ste mentalno zabeležili da ste hteli da pročitate, šanse su da niste. Smetaju vam svi ostali pristigli mailovi kasnije. Verovatno su vam pažnju odvratili vaši Twitter, Facebook i LinkedIn feedovi i vrlo važni grupni chatovi na WhatsAppu.
Ovo je sigurno uobičajen scenario, iako rizikujete da pretplatnike iznervirate novim porukama. Ipak, čini se da je ova strategija uspešna jer se ukupni domet povećava za 54,7%.
Ne postoji čarobno dugme za poboljšanje procenta otvaranja vaših email poruka
Koliko god mislite da postoji egzaktna nauka o tome, zapravo ne postoji. Da postoji, ne bi bilo potrebe za savetima na tu temu. Svima bi bili otvoreni svi e-mailovi. Postoji toliko puno stvari koje morate uzeti u obzir da pažljivo pazite na svoju publiku i na to kako se ona uključuje u vaše kampanje. Najbolje što možete da uradite je da nastavite testiranje i eventualno doradite vaše mailove. To pretpostavlja da uopće imate sadržaj koji opravdava otvaranje.
Dobra vest je da je e-mail kao medij relevantna kao i uvek ranije. Otvaranja su u porastu jer su mobilni uređaji sada standard, a to znači da ima puno prilika za čitanje vaših e-mailova.
Zaključak je da je ovo prilično dobro vreme za bavljenje e-mail marketingom.
Zaključak – Kako zaraditi email marketingom
Da li jei TO to? Možete li sada da napravite svoju email listu?
Apsolutno. Ali postoje i druge stvari koje možete uraditi. Možete da isprobate napredne tehnike kao što su webinari, pokloni i iskačući prozori. Što više strategija testirate, veća će verovatnoća da će vaša email lista da raste.
Jednom kada se snađete, postaje kao igra. Uz sve nove taktike i inovativne metode, svoju listu e-pošte možete ubrzano da povećavate.
Ali nikad se ne radi samo o povećanju liste. Radi se o izgradnji odnosa sa ljudima na vašoj listi.
Novac nije na listi onoliko koliko je u odnosu koji imate sa tim ljudima. Ne možete samo napraviti listu i ostaviti je. Sastavljate listu i negujete je pisanjem mailova visoke vrednosti, ekskluzivnih ponuda, bogatih informacija i ličnog tona.
https://zarada.nanetu.rs/blog/zarada-email-marketingomhttps://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/kako-zaraditi-email-marketingom.jpg?fit=660%2C990&ssl=1https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/kako-zaraditi-email-marketingom.jpg?fit=64%2C96&ssl=1Email marketingautoresponder za blog,email newsletter,Kako napraviti e-mail listu,kako napraviti newsletter kampanju,Kako zaraditi email marketingom 2023,obrazac za prijavu (Opt-In Form),online poslovi za pocetnike
Email Marketing za affiliate marketare: Kako započeti?
WordPress (plugins) dodaci – Uvod i instalacija