Coinbase-digitalni novčanik

PPC oglašavanje ili zarada po kliku (en: PPC tj. Pay Per Click)

Šta je PPC oglašavanje ?
Šta je PPC oglašavanje ?

Sigurno ste primetili reklame koje se pojavljuju uz rezultate pretraživanja na Google-u i drugim pretraživačima. Te reklame su plaćene po kliku ili PPC oglašavanje .

Ovo je jedan je od najbržih načina za  dovođenje novih posetioca na svoj sajt i za realizovanje veće prodaje proizvoda ili usluga. Da bi se baš vaš sajt prikazao u vrhu rezultata pretrage, potrebno je da napravite dobru reklamu za ključne reči koje targetirate, kao i da je dobro optimizujete.

Šta je Pay-Per-Click oglašavanje?

PPC je model online oglašavanja u kojem oglašivači plaćaju svaki put kada korisnik klikne na jedan od njihovih online oglasa.

Postoje različite vrste PPC oglasa, ali jedna od najčešćih vrsta je plaćeni oglas za pretraživanje. Ovi oglasi se pojavljuju kada ljudi pretražuju stvari na mreži koristeći pretraživače, recimo Google, posebno kada vrše komercijalna pretraživanja, što znači da traže nešto za kupovinu. To može da bude bilo šta… Neko traži ” kaffe u mojoj blizini” na svom telefonu ili pretraživanje električara ili vodoinstalatera u svom području. Sva ova pretraživanja pokreću oglase koji su plaćeni po kliku.

U oglašavanju plaćanjem po kliku, firme koje prikazuju oglase plaćuju samo kada korisnik stvarno klikne na njihov oglas, pa otuda i naziv “plati po kliku”.

Ostali oblici PPC oglašavanja uključuju vizuelno oglašavanje (obično baner oglase ) i remarketing.

Pomoću PPC oglasa možete biti iznad sajtova koji zauzimaju prva mesta u organskoj pretrazi. Prednost ovakvog načina oglašavanja jeste što, za razliku od optimizacije sajtova, možete vrlo brzo da se veoma dobro rangirate u rezultatima pretrage. To će vas, naravno, i koštati, ali će i cena zavisiti od toga koliko ste i vi stručni u tome.

U ovakvom modelu reklamiranja platićete samo onda kada neko klikne na vaš oglas i tako će na vaš sajt doći ljudi koji su u potrazi za tim što vi nudite. Ukoliko uspete da ih zainteresujete za svoju uslugu ili proizvod, PPC marketing može biti veoma isplativ za vas. Međutim, veći broj klikova značiće i više novca koji je potrebno izdvojiti na reklamiranje.

Kako funkcioniše PPC oglašavanje

PPC oglašavanje ili zarada po kliku (en: PPC tj. Pay Per Click)
Kako funkcioniše PPC oglašavanje

PPC model (plaćanje po kliku) prvenstveno se zasniva na ključnim rečima. Na primer, u pretraživačima se oglasi (poznati kao sponzorisani linkovi) pojavljuju samo kada neko pretražuje ključnu reč koja se odnosi na proizvod ili uslugu koja se oglašava. Zato kompanije koje se oslanjaju na modele PPC oglašavanja istražuju i analiziraju ključne reči koje su najprikladnije za njihove proizvode ili usluge. Ulaganje u relevantne ključne reči može da rezultira većim brojem klikova i, na kraju, većim profitom.

Da bi se oglasi pojavili uz rezultate pretrage na pretraživaču (koja se obično naziva stranica sa rezultatima pretraživača ili SERP), oglašivači ne mogu jednostavno da platite više kako bi osigurali da se njihovi oglasi pojavljuju uočljivije od oglasa njihovih konkurenata. Umesto toga, oglasi su podložni onome što je poznato kao aukcija oglasa, potpuno automatizovan proces koji Google i drugi veliki pretraživači koriste za utvrđivanje relevantnosti i valjanosti oglasa koji se pojavljuju na njihovim SERP-ovima.

PPC model se smatra korisnim i za oglašivače i za korisnike. Za oglašivače model je povoljan jer pruža mogućnost reklamiranja proizvoda ili usluga određenoj publici koja aktivno traži srodni sadržaj. Osim toga, dobro osmišljena PPC reklamna kampanja omogućava oglašivaču da uštedi značajnu količinu novca jer vrednost svake posete (klika) potencijalnog kupca premašuje cenu klika koju ste platili.

Najpoznatije PPC platforme

Facebook i Google su PPC platforme koje se najviše isplate, ali odabir ipak zavisi od toga šta vam je krajnji cilj reklamiranja.

Google oglasi

Google je definitivno broj 1 kada je u pitanju reklamiranje na internetu, jer svaki dan preko ovog pretraživača možete doći do milijarde različitih rezultata. Njegova dominantna pozicija na tržištu može vas povući da se i vi odlučite za ovu platformu, ali treba da znate da će veća konkurentnost određenih ključnih reči dovesti i do veće cene reklamiranja.

Facebook oglasi

Govoreći o reklamiranju, popularnost ove društvene mreže ne dovodi se u pitanje. Na osnovu informacija koje Facebook poseduje o svojim korisnicima moguće je vrlo precizno filtrirati oglase tako da se prikažu određenoj ciljnoj grupi ljudi. U zavisnosti od starosti, interesovanja, pola, lokacije i drugih karakteristika, vaši oglasi će biti prikazani ljudima koji su najsličniji vašim potencijalnim klijentima. Pored Facebooka, u Facebook Ads spada i Instagram, a uskoro se najavljuje i integracija WhatsApp aplikacije.

Microsoft oglasi

Konkurentnost Microsofta porasla je nakon što su se spojili Bing i Yahoo, a posebno u SAD, gde se Bing mnogo bolje pozicionira nego u drugim delovima sveta. Upotreba ove platforme može dati odlične rezultate za ciljnu grupu koju targetirate svojim oglasom.

AdRoll

Pomoću ove platforme preko banera možete retargetovati posetioce svog sajta, a ovakav prikaz je moguć na Googleu, društvenim mrežama i drugim sajtovima na kojima ova platforma ima dogovorenu opciju retargetovanja.

Koje su prednosti PPC marketinga?

Plaćanjem visoke pozicije u pretragama dolazite do korisnika koji verovatno nikad ne bi ni došli do vas. Na ovaj način možete da unapredite poslovanje, povećate reputaciju svog brenda, ali i da se dobro pozicionirate za izuzetno popularnu ključnu reč.

Iako PPC marketing može da bude skup, povratak investicije izuzetno je visok ukoliko se dobro targetira publika, Najbitnije je da plaćate praktično samo za one korisnike koji su kliknuli na oglas. Dakle, placate samo za one posetioce koji su zainteresovani za ono što nudite, što povećava šansu da će posetilac sajta kupiti vaš proizvod.

Na kraju

Ako imate pitanja vezana za ovu temu, ostavite ih u delu za komentare i odgovoriću vam što je pre moguće.

Ako vam je moj post na temu “šta je PPC oglašavanje” bio koristan, podelite ga sa svojim prijateljima klikom na linkove ispod.

Originally posted 2019-03-15 21:32:00.

https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/sta-je-ppc-oglasavanje.png?fit=660%2C330&ssl=1https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/sta-je-ppc-oglasavanje.png?fit=128%2C64&ssl=1Zarada na NetuInternet marketingKako zaraditi OnLineinternet marketing,Kako funkcioniše PPC oglašavanje,kako zaraditi novac od kuce,kako zaraditi online,ključne reči,online zarada od kuce,Pay Per Click,PPC,Šta je PPC oglašavanje,zarada na internetu
PPC oglašavanje ili zarada po kliku (en: PPC tj. Pay Per Click)Šta je PPC oglašavanje ?Sigurno ste primetili reklame koje se pojavljuju uz rezultate pretraživanja na Google-u i drugim pretraživačima. Te reklame su plaćene po kliku ili PPC oglašavanje .Ovo je jedan je od najbržih načina za  dovođenje...