Coinbase-digitalni novčanik

Šta je zapravo Autoritet domena (Domain Authority) i koliko je važan za vašu SEO strategiju?

Šta je Autoritet domena (Domain Authority)?
Šta je Autoritet domena (Domain Authority)?

Termin “Domain Authority” (DA) nije nešto novo – već neko vreme postoji u SEO svetu. Međutim, za mnoge  ovo može da bude fraza koja im nije poznata.  Autoritet domena je pojam koji ima veliki značajan za vaš sajt/blog.

Hvala vam što čitate ovaj post. Ne zaboravite da šerujete na svojim kanalima!

 


Hajde da detaljno istražimo autoritet domena i objasnimo šta  znači. 

Autoritet domena je metrika koju je kreirao Moz, SEO softver, koji procenjuje kolika je verovatnoća da će se web sajt rangirati u rezultatima pretraživača . Autoritet domena se prikazuje skalom od 0-100 pri čemu 1 predstavlja najgori, a 100 najbolji mogući rezultat.

Kako se izračunava autoritet domena?

Postoji nekoliko faktora koje Moz koristi za izračunavanje  DA, ali najznačajniji su ulazni linkovi koji upućuju na vaš domen, poznatiji  kao  povratni  linkovi .

Algoritam uzima u obzir nekoliko faktora, uključujući broj povratnih linkova  i koristi te informacije da oceni ciljani sajt u smislu popularnosti linka.

Popularnost linkova se ocenjuje prema:

  • Kvantitativni autoritet – Broj linkova koje sajt/blog  dobija sa spoljnih sajtova
  • Kvalitativni autoritet – reputacija i autoritet spoljnih sajtova koji se linkuju na vaš sajt


Zajedno, oba ova elementa određuju kredibilitet i važnost koja se pripisuje određenom sajtu/blogu  u odnosu na konkurenciju.

Moz prikuplja ove informacije iz svog indeksa Link Explorer-a koji se stalno ažurira. Verovatnije je da će sajtovi sa više povratnih linkova  i jedinstvenih referentnih domena imati više DA rezultate.

Šta je dobar rezultat autoriteta domena?

Budući da je Autoritet domena na skali od 100 bodova, primamljivo je upoređivati rezultate za određene sajtove/blogove kao “dobre” ili “loše”. Ali zaraditi savršen DA rezultat je gotovo nemoguć podvig koji su postigli samo najveći i najpopularniji sajtovi. 

Zato Moz naglašava da je ova metrika komparativna . Web sajtovi sa niskim DA rezultatima  mogu i dalje veoma često da imaju visoko rangiranje u rezultatima pretraživača .

Recimo da vaš web sajt ima DA 20. To je najverovatnije  niže u poređenju sa milionima drugih web sajtova, ali ako je taj rezultat veći od vaših konkurenata, onda ih najverovatnije možete nadmašiti po važnim ključnim rečima u vašoj niši .

Drugim rečima, ako je  DA autoritet domena za vaš sajt/blog viši od DA domena vaše konkurencije onda je i vaš sajt bolje plasiran.

Autoritet domena: šta zaista treba da znate

Dakle, šta vlasnici web sajtova  ili internet marketari zapravo treba da  znaju o Domain Authority?

Evo najvažnijih stvari koje treba da razumete o ovoj metrici autoriteta za web sajt. 

1. Autoritet domena nije faktor rangiranja

Iako DA može da pomogne u procenjivanju potencijala za rangiranje, on nema udeo u Googleovom algoritmu za rangiranje .

To je razlog zašto noviji ili manji sajtovi i blogovi sa nižim DA autoritetom domena idalje mogu da nadmaše konkurente ako kreiraju visokokvalitetan , informativan, svež i relevantan sadržaj za korisnike.

Međutim, neki od faktora koje Moz koristi za izračunavanje autoriteta domena su Google-ovi faktori rangiranja, recimo broj povezanih “root” domena i broj linkovanih  stranica. Kao rezultat toga, često postoji pozitivan odnos između DA rezultata i drugih indikatora SEO kao što su rangiranje ključnih reči, prosečna pozicija i organski promet.

3. Google-ov PageRank je originalna metrika autoriteta sajta

Mnogo pre nego što je autoritet domen  DA (Domain Authority) bio na SEO sceni, Googleov PageRank je bio originalna metrika autoriteta za sajtove.

Google je ranije javno prikazivao PageRank web sajtova na svojoj traci sa alatkama, ali sada PageRank rezultate, iako postoje, ne prikazuje više javno.

U suštini, svaki put kada se stranica “linkuje” na drugu, ona povećava svoj PageRank (vrednost linka). To znači da će stranice sa puno povratnih linkova imati viši PageRank od drugih. To izgleda otprilike ovako: 

Kako funkcionise Page Rank
Kako funkcionise Page Rank?

Za razliku od Domain Authority, PageRank je zapravo faktor rangiranja na koji se Google oslanja kada promoviše sajtove. Dakle, iako nam Google više ne daje direktan uvid u PageRank, vlasnici sajtova moraju da shvate da svaki hiperlink i dalje prolazi kroz PageRank.

4. Poboljšanje autoriteta domena i SEO van sajta

Budući da se izračunavanje autoriteta domena prvenstveno oslanja na povratne linkove, SEO strategije van sajta, recimo izgradnja linkova i digitalni PR su zaista jedini način da se poboljša  autoritet web sajta odnosno DA.

Iako će poboljšanje SEO-a na sajtu sa internim vezama  uvek da bude vredno uloženog  napora za poboljšanje vaše relevantnosti i kvaliteta u očima Googlea, optimizacija na sajtu neće direktno uticati na vaš DA kao što će to učiniti povratni linkovi.

Ako imate  kvalitetan sadržaj na vašem sajtu/blogu, zarađivanje povratnih spoljnih linkova će verovatno postati daleko lakše. Uopšteno govoreći, kod SEO-a, multidisciplinarni pristup će verovatno da bude efikasniji od oslanjanja na samo jednu strategiju.

4. Poboljšanje autoriteta domena i SEO van sajta

Budući da se izračunavanje autoriteta domena prvenstveno oslanja na povratne linkove, SEO strategije van sajta, recimo izgradnja linkova i digitalni PR su zaista jedini način da se poboljša  autoritet web sajta odnosno DA.

Iako će poboljšanje SEO-a na sajtu sa internim vezama  uvek da bude vredno uloženog  napora za poboljšanje vaše relevantnosti i kvaliteta u očima Googlea, optimizacija na sajtu neće direktno uticati na vaš DA kao što će to učiniti povratni linkovi.

Ako imate  kvalitetan sadržaj na vašem sajtu/blogu, zarađivanje povratnih spoljnih linkova će verovatno postati daleko lakše. Uopšteno govoreći, kod SEO-a, multidisciplinarni pristup će verovatno da bude efikasniji od oslanjanja na samo jednu strategiju.

Kako da povećate autoritet domena

Obzirom da se DA izračunava prvenstveno sa povratnim linkovima, strategije izgradnje linkova van sajta su najbolji način da pokušate poboljšati svoj rezultat. Ali to nije tako lako kao što zvuči, jer nemamo kontrolu nad tim da li će neki drugi sajt  želeti da se poveže sa nama.

Takođe, neke strategije za izgradnju linkova smatraju se „crnim šeširom“, što znači da Google može da kazni sajt ako se učini da plaća povratne linkove.

Ali postoji mnogo načina da bezbedno povećate sveukupni autoritet vašeg domena, i kao rezultat, vaše DA rezultate. Ispod su neke od mojih omiljenih strategija za izgradnju linkova jer su i efikasne i usklađene sa Google-om.

Evo nekoliko poslova na koje treba da se fokusirate da bi poboljšali svoj autoritet domena i autoritet stranice:

  • Dužina zakupa domena: pretraživači dodeljuju viši DA domenima za koje je verovatno da će postojati duže vreme. Ako vaš domen ističe za nekoliko meseci (ili čak godinu dana), produžite je za 3 do 4 godine ODMAH.
  • Linkovi su važni: Ovo je jedan od najkritičnijih elemenata za poboljšanje vašeg autoriteta domena (DA). Da bi ovo funkcioniralo, fokusirajte se i na unutrašnje i spoljne linkove i osigurajte da su na verodostojnim i autoritativnim sajtovima. Pogledajte  Google-ove smernice za webmastere za više detalja o tome šta treba učiniti.
  • Različitost linkova se ceni više: Dok gradite svoju strategiju, pobrinite se da vaši linkovi dolaze iz različitih izvora – različitih geografskih područja, različitih ekstenzija domena i izvora koji nisu međusobno povezani.
  • Interne veze su važne: Neka sve vaše interne stranice međusobno budu dobro povezane. Postoji pravilo da je dobro povezivanje svake stranice na sajtu sa najmanje 2 ili 3 druge relevantne stranice. Na taj način svaki put kada se doda nova stranica, možete da iskoristite link sa postojećih stranica.
  • Neželjeni linkovi su problem: Neželjeni linkovi, kako unutar vašeg domena, tako i oni (spoljni linkovi) loši su za DA rangiranje sajta. Obavezno ih odmah uklonite.
  • Sadržaj je kralj: Kvalitetan sadržaj (ne kvantitet!) je apsolutni kralj unutar domena. Kreiranje sjajnog sadržaja i njegova dosledna proizvodnja je najlakši način da poboljšate svoj DA.
  • SEO na sajtu je važan: pretraživači kao što su Google i Bing daju veliki “plus” SEO-u na sajtu. Počnite sa  naslovima i oznakama i koristite  Google-ovu konzolu alata za webmastere  da bi ostali u toku sa svojim SEO strategijama.
  • Brzina je bitna: Pobrinite se da vaš sajt nema nepotrebnog sadržaja koji usporava brzinu – posebno na mobilnim uređajima. DA vašeg sajta može dosta da zavisi od brzine učitavanja sajta . Koristite ovaj  Google PageSpeed ​​alat za analizu i optimizaciju svojih sajtova
  • Marketing i brendiranje su važni: Iskoristite svoje prisustvo na društvenim mrežama kako biste plasirali i brendirali svoj domen. To bi moglo da  pomogne da vaš domen postane merodavan izvor  informacija specifičnih za tu nišu.

Kako proveriti Autoritet domena (Domain Authority)?

Zanima vas ocena autoriteta domena za vaš sajt? Imate puno opcija. Evo nekoliko:

Zaključak

Ako se nikada niste fokusirali na ocenu autoriteta domena vašeg sajta, vreme je da koristite neke od gore navedenih provera autoriteta domena i proverite svoj DA rezultat za sajt.

Ako imate pitanja vezana za ovu temu, ostavite ih u delu za komentare i odgovoriću vam što je pre moguće.

Ako vam je moj post na temu “Šta je Autoritet domena (Domain Authority)?” bio koristan, podelite ga sa svojim prijateljima klikom na linkove ispod.

Honeygain-banner5
https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/sta-je-autoritet-domena.jpg?fit=660%2C990&ssl=1https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/sta-je-autoritet-domena.jpg?fit=64%2C96&ssl=1Zarada na NetuSEOautoritet domena i šta sve utiče na njega,kako autoritet domena utiče na SEO,kako da povećate autoritet domena,kako povećati autoritet domena sajta,kako proveriti Autoritet domena,kako se izračunava autoritet domena,sta su kvalitetni backlinkovi
Šta je zapravo Autoritet domena (Domain Authority) i koliko je važan za vašu SEO strategiju?Šta je Autoritet domena (Domain Authority)?Termin “Domain Authority” (DA) nije nešto novo – već neko vreme postoji u SEO svetu. Međutim, za mnoge  ovo može da bude fraza koja im nije poznata.  Autoritet domena je...