SEO – Optimizacija za pretraživače – stvaranje bloga koji će se svideti Google-u

SEO - Optimizacija za pretraživače - stvaranje bloga koji će se svideti Google-u
Optimizacija za pretraživače – stvaranje bloga koji će se svideti Google-u

SEO : Šta trebate znati?

Izuzetno važan za vlasnike web stranica i zastrašujući za one koji ga ne poznaju. Ako ste novi u SEO optimizaciji ili ne znate koje korake preduzeti sa početničkim SEO-om, ovaj post je za vas. Ako tražite napredne SEO strategije, neke od njih pronaći ćete i u ovom postu! U ovom članku o SEO nalazi se ponešto za svakoga.

Hvala vam što čitate ovaj post. Ne zaboravite da šerujete na svojim kanalima!

 

Ne možete kupiti prvu poziciju na pretraživačima – morate dosledno primenjivati ​​SEO taktike i najbolju praksu i nadati se da će se dugoročno isplatiti.

Koristeći se savetima i strategijama u ovom vodiču, vaš SEO bi trebalo da se isplati.

Šta je zapravo SEO?

SEO je skraćenica od Optimizacija za pretraživače (Search Engine Optimization) i čini je web sajtovi koji “privlače” pretraživače, recimo Google da ih prepoznaju, indeksiraju i kategorizuju u svrhu prikazivanja u rezultatima pretrage pretraživača.

SEO je strategija koju vlasnici web sajtova ili internet prodavnice koriste kako bi privukli više posetilaca na svoje web stranice. Dobijanje više posetilaca na web sajtu obično se izjednačava sa privlačenjem više kupaca, što znači zarađivati ​​više prihoda tako da optimizacija za SEO zapravo može biti zaista unosna i stoga isplativa.

Međutim, SEO-u treba vremena da se izgradi. To je spor proces da vas pretraživači prepoznaju – to više liči  na marathon, a manje na sprint.

Zašto je SEO važan?

SEO je važan jer može doneti velike količine relevantnog prometa na web stranicu. To znači da, ako ste vlasnik web stranice, treba samo jednom da primenite SEO tehnike i dobićete rezultate optimizacije mesecima, možda i godinama ubuduće. SEO može biti jedan od glavnih pokretača prometa na vašoj web lokaciji – i to besplatan!

SEO je za vaš web sajt ono što je za vas zdrava ishrana i vežbanje: možda se samo čini da se svakodnevno ništa ne dešava, ali se dugoročno sabiraju rezultati optimizacije i kasnije ćete zahvaliti sebi što ste uložili u optimizaciju vreme i trud, možda i novac … najbolje što pre.

Sve u svemu, SEO može biti jedan od najvećih izvora prometa na vašoj web lokaciji, i iako je potrebno rada i vremena da se postigne rezultat, na kraju će vredeti kada privučete posetioce na vaš web sajt. Još ako ste radili sami  niste morali da platite, zadovoljstvo je još veće. I to je samo najbolja praksa koju bi svi web sajtovi trebali da imaju.

Kako SEO funkcioniše?

U SEO su uključena 4 glavna igrača:

  • Web sajtovi / blogovi / internet prodavnice
    • Ljudi odlaze na pretraživače (npr. Google) kako bi pronašli web stranice, postove na blogovima ili online prodavnice.
  • Pretraživači
    • Pretraživači (poput Google) žele biti korisni i korisnicima pokazati najrelevantnije rezultate za sve što traže. Da bi to učinio, Google ima formulu (poznatu i kao algoritam) koja im pomaže da utvrde koji su rezultati relevantni za pretraživače.
  • Korisnici (koji koriste pretraživače poput Google za pronalaženje web stranica)
    • Ključne reči se upisuju u pretraživače npr. Google, a kada korisnik klikne na dugme “Pretraži”, Google prikazuje listu rezultata pretraživanja korisniku na osnovu onoga što misli da će biti najrelevantniji rezultati povezani s ključnom reči (ili ključnim rečima) koje je korisnik pretraživao.
  • Google-ov algoritam (koji je uglavnom nepoznat i uvek se menja)
    • Google ima formulu (poznatu i kao algoritam) koja im pomaže da utvrde koji su rezultati relevantni za pretraživače. Oni koriste robote da „pretražuju“ po web lokacijama kako bi pronašli posebne pokazatelje koji im daju do znanja o čemu se radi.
    • Pretraživači poput Google-a uvek menjaju SEO tehnike kako bi poboljšali rezultate pretraživanja za svoje pretraživače.

          Srećom, vremenom su vlasnici web sajtova shvatili neke od glavnih SEO taktika koje bi sve web stranice trebalo da imaju, pa ih pretraživači prepoznaju i prikazuju korisnicima u rezultatima pretrage.

          Ako koristite ove taktike, posetioci će moći lakše pronaći vašu web stranicu, što znači da ćete imati više ljudi koji će svratiti na vašu stranicu i nadati se da će kupiti vaše proizvode.

Zašto mi treba SEO?

Jednostavno je – potreban vam je SEO ako:

  • Želite da vašu web lokaciju lako mogu otkriti ljudi na pretraživačima.
  • Želite da promet na vašu web stranicu dolazi lako i bez potrebe da ga plaćate
  • Želite da promet neprestano dolazi na vašu web lokaciju.
  • Želite biti konkurentni u odnosu na konkurente koji verovatno takođe koriste SEO.
  • Želite održati svoj web sajt u najboljem stanju.

Osnovno pravilo je,  za sve web stranice je porteban SEO.

Postoji nekoliko koraka do dobrog SEO-a koje ću sada ukratko opisati.

Istraživanje ključnih reči za SEO

 Engine Result Page je pozicija koju stranica ima u rezultatima pretrage za traženu reč/frazu..
Engine Result Page je pozicija koju stranica ima u rezultatima pretrage za traženu reč/frazu..

Glavna komponenta svake SEO strategije je istraživanje ključnih reči. Bez ikakvog istraživanja ključnih reči nećete znati šta optimizujete za pretraživače, a bez ikakvog optimizovanja ključnih reči verovatno nećete stići daleko u SERP (Search Engine Result Page) Search Engine Result Page je pozicija koju stranica ima u rezultatima pretrage za traženu reč/frazu.. Istraživanje ključnih reči temelj je na kome se zasniva SEO optimizacija.

Morate odabrati prave ključne reči. Ne samo za vašu web lokaciju u celini, već i za svaku pojedinačnu web stranicu i listu proizvoda.

Šta je ključna reč?

Ključna reč je reč ili fraza koju ljudi pretražuju na mreži kako bi pronašli ono što traže.

Zašto su vam potrebne ključne reči za SEO?

Istraživanje ključnih reči prvi je korak u SEO procesu.

Zašto?

Bez pravih ključnih reči nećete moći optimizovati svoje web sajtove ili stranice proizvoda za pretraživače.

Sa pravim ključnim rečima imate mogućnost da “progurate” svoj web sajt na prvu stranicu Googla i da dobijete stotine ili čak hiljade prikaza stranica nedeljno.

Googlov alat za planiranje ključnih reči pokazaće vam tačno koliko puta ljudi mesečno pretražuju te reči na Googlu. Jasno je da  treba da odaberete ključnu reč sa najviše pretraživanja i da oko tih reči kreirate svoj post.

Pisanje SEO bogatog sadržaja

Sada dolazi do dela u kome ste završili istraživanje ključnih reči, pronašli nekoliko povezanih ključnih reči za koje se nadate da ćete se rangirati i sada ste spremni za pisanje posta. Vaš post mora da bude “epski”. Treba da sadrži sve ali baš SVE što  znate o toj temi.

Trebalo bi da imate grafikone, pozive na akciju ( nešto kao “Kliknite ovde da biste rezervisali ODMAH”), slike, cene … sve! Vaš post treba da sadrži bar 1000-1500 reći a ako je to prodajna stranica  trebalo bi da sadrži 3000 – 5000 reči i da sadrži odabrane ključne reči unutar teksta, uključujući naslov, URL, opis, uvodnu rečenicu kao i visoku koncentraciju ključnih reči u prva 3 paragrafa posta.

U jednom članku možete imati više ključnih reči za koje se takođe nadate da ćete ih rangirati.

Stvaranje povratnih (spoljnih) linkova

Sada dolazi težak deo, posebno za novopečene blogere koji nemaju veliku mrežu vrhunskih blogova koji su voljni da postave povratne linkove. Objavljivanje sadržaja na drugim web lokacijama sjajan je način za dobijanje povratnog (eksternog) linka. Obično web lokacije koje prihvataju postove gostiju dopuštaju autoru da postavi jedan ili dva linka u telu članka plus u autorskom potpisu, pa pronađite neke ugledne web stranice na kojima možete gostovati i dobiti te spoljne linkove ka Vama!

Ako dobro poznajete blogere, nemojte se bojati da im napišete mail i zatražite da dodaju link na vašu objavu ili odlomak u nekom od njihovih postojećih članaka.

Moraćete pronaći urednikov mail (obično dostupan na samom blogu), a zatim poslati kratku, ali sažetu i personalizovanu poruku. Taj prvi e-mail kojim želite da ostvarite kontakt treba da izgleda otprilike ovako:

NEMOJTE hladno zvati blogere s kojima nikada niste razgovarali i tražiti linkove.

Ne zaboravite na interne veze

Ovo je deo SEO-a na koji toliko ljudi zaboravlja. Ne samo da bi trebalo praviti povratne linkove sa drugih domena, već svaki put kada napišete SEO post, trebalo bi da “linkujete” najmanje 5 drugih postova na svojoj web lokaciji (po mogućnosti relevantno za temu) i vratiti se na glavni SEO post sa ključnim rečima u fokusu.

Što više internih veza to bolje, pogotovo ako su linkovi iz tema koje su izuzetno bitne za glavni post.

Igra čekanja

Završni korak procesa SEO optimizacije je čekanje. Google-u treba puno vremena (ponekad 8 – 10 meseci) da indeksira vašu objavu i prati sve veze koje ste izgradili. Treba biti strpljiv. Možete kontinuirano stvarati nove linkove do svog posta u toku  tih 8 – 10 meseci, ali svakako znajte da se nećete rangirati preko noći.

Jednom kada započnete rangiranje, ako ste dobro napisali članak i koristili dobre pozive na akciju, trebalo bi da vidite i neke konkretne prodaje!

https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/seo-vodic-za-pocetnike.png?fit=660%2C330&ssl=1https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/seo-vodic-za-pocetnike.png?fit=128%2C64&ssl=1Zarada na NetuSEOWordPress za poćetnikeoptimizacija za pretraživače,seo,WordPress za poćetnike
SEO - Optimizacija za pretraživače - stvaranje bloga koji će se svideti Google-u Optimizacija za pretraživače - stvaranje bloga koji će se svideti Google-u SEO : Šta trebate znati? Izuzetno važan za vlasnike web stranica i zastrašujući za one koji ga ne poznaju. Ako ste novi u SEO optimizaciji ili...