Coinbase-digitalni novčanik
Rečnik SEO pojmova
Rečnik SEO pojmova

Optimizacija za pretraživače je važna za kreatore online poslovanja kao i za internet marketing uopšte. Mnoštvo pojmova i fraza na koje nailazite po raznim blogovima i sajtovima, sasvim su dovoljni da se zapitate; “ Šta sve ovo znači”?

Zato je ovaj rečnik SEO pojmova nastao da bi vam pomogao da bolje razumete pojmove i određene skraćenice na engleskom jeziku koje često srećete.

Ovaj rečnik SEO pojmova koristan je početnicima, srednje iskusnim internet marketerima, ali i naprednim SEO ekspertima.

Honeygain - aplikacija za zaradu dijeljenjem internet veze

ALT tekst i ALT oznake

Alternativni tekst (ALT Text) se koristi za opisivanje sadržaja slike. Primarna upotreba ovog alata je da korisniku pruži informacije o slici u slučaju da se slika iz bilo kog razloga ne prikaže u njihovom pretraživaču. Drugi razlog zašto se ALT tekst koristi je kao sredstvo za davanje informacija korisnicima koji koriste alate za navigaciju po ekranima svojih računara. Ovi alati mogu pročitati ALT tekst korisniku kako bi razumeli šta svaka slika predstavlja.

Kod za ALT tekst je sledeći: alt= iza kojeg sledi tekst koji nudi opis slike pod navodnicima. Npr. alt=”Mojih 5 najboljih Affiliate programa u 2022. godini”. Međutim, kada učitavate sliku na svoj blog ili web stranicu, već bi trebalo da postoji polje ALT Text u koje možete direktno da unesete svoj ALT tekst, tako da ne morate koristiti nikakav dodatni kod.

Kako radi ALT tekst?

Tekst treba da bude kratak i koncizan, da se može uklopiti u veličinu slike na stranici. Kada korisnik pređe kursorom preko prikazane slike, ponekad će se pojaviti i ovaj tekst. Tekst za slike je koristan alat za optimizaciju ključnih reči i pomaže u povećanju rangiranja stranica. Za gornji primer ALT teksta, svaki korisnik koji unese pojam za pretragu „ Affiliate programi u 2022. godini” imaće direktno podudaranje sa tekstom slike i ovaj tekst bi se takođe trebao pojaviti nekoliko puta u sadržaju stranice.

Uvek morate biti svesni da pretrpavanja ključnim rečima mogu da dovedu do toga da pretraživači negativno ocene stranicu ako se ključna reč ili ključne reči pojavljuju previše puta na istoj stranici. ALT tekst može da igra ulogu ako se ključne reči ne koriste u relevantnom kontekstu, a to će se obično otkriti i negativno uticati na rangiranje stranice.

Anchor Text   (sidreni tekst, tekst sidra)

Anchor tekst je tekst koji se pojavljuje u URL hiperlinku i može se koristiti za usmeravanje posetioca web sajta na drugu stranicu web sajta ili na neku drugu stranicu u potpunosti. Podvučena je i obično plava, iako se boja može menjati. Anchor tekst je važan deo SEO rangiranja. Linkovi unutar web sajta – ili spoljni linkovi koji usmeravaju korisnika na drugi sajt imaju osnovnu ulogu u performansama pretraživača.

Kako radi alt tekst

Anchor tekst koji sadrži ključne reči uveliko će poboljšati rang stranice. Hiperlink koji sadrži sidreni tekst “Klikni ovde” ima vrlo malo pozitivnog efekta, međutim, hiperlink koji sadrži tekst “Affiliate programi u 2022. godini” će dosta poboljšati rang stranice. Besmislen anchor tekst ili onaj koji se ne odnosi na hiperlink negativno će uticati na rangiranje stranice. To je zato što će neki SEO „stručnjaci“ zloupotrebiti ovaj sistem rangiranja kako bi povećali rangiranje svojih stranica. Primer za to je sidreni tekst koji glasi “Najbolji mobilni telefon” na blogu koji prvenstveno govori o dečijoj odeći. Pretraživači će otkriti da informacije nisu relevantne i verovatno će smanjiti rang stranice na koju je hiperlink usmeren.

Anchor tekst treba da bude relevantan i da ne doprinosi punjenju ključnih reči. Sidreni tekst bi trebao koristiti za usmeravanje korisnika na stranicu koja je relevantna za sadržaj stranice na kojoj se pojavljuje, a tekst sidra treba da se čita bez problema unutar celokupnog teksta sadržaja i da se odnosi na celokupnu temu stranice.

Above-the-Fold (Iznad preloma)

Iznad preloma je termin koji se odnosi na gornji deo web stranice koji je vidljiv bez pomicanja. Ovaj koncept potiče iz novinske industrije, gde se termin odnosi na sav sadržaj koji je vidljiv u gornjem delu presavijenih novina.

Sadržaj koji se nalazi iznad preloma najvažniji je sadržaj na vašoj web stranici jer je TO ono što posetioci prvo vide kada dođu na vašu web stranicu. To je područje vaše web stranice koje će vašim posjetiocima dati prvi utisak o vašem brendu i često je najvidljiviji deo vaše web stranice. Mnogi posetioci neće stići do svih vaših stranica na sajtu/blogu ili čak do dna vaše početne stranice, tako da će ono što vide iznad preloma uticati na ostatak njihove navigacije po vašoj web stranici.

Obično vlasnici web stranica stavljaju svoje najvažnije navigacijske linkove iznad preloma, kao i svoj logo , nekoliko reči koje opisuju njihovu jedinstvenu prodajnu tačku, možda njihov slogan i definitivno snažan poziv na akciju .

Ako prikazujete nevažan ili irelevantan sadržaj iznad preloma, vaši posetioci mogu da napuste vašu web stranicu bez pomicanja na dole kako bi videli ostatak onoga što vaša stranica može da ponudi.

Backlinks    Povratni linkovi

Povratni linkovi su bitan deo dobro sastavljene SEO strategije i učenje kako da izgradite povratne linkove može da vam pomogne u povećanju prometa vaše web stranice na različite načine. Kao suštinski deo SEO strategije, izgradnja povratnih linkova je obavezan zadatak za svakog vlasnika e-prodvnice koji želi da izgradi i održava organski promet na svom sajtu tokom vremena.

Najteži i najzahtevniji deo dobijanja povratnih linkova je pronalaženje kako ih izgraditi i to na način koji je prihvatljiv po standardima pretraživača. Kako povratni linkovi moraju da dolaze iz izvora van vaše web stranice, uveravanje drugih vlasnika web sajtova da se povežu  sa vašim sajtom na iskren i obostrano koristan način može biti nezgodno.

Zašto su povratni linkovi važni

Povratni linkovi su važni jer ih pretraživači čitaju kao način na koji web sajtovi garantuju jedan za drugi što pomaže u poboljšanju ranga i autoriteta domena (zamislite ovo kao kredibilitet) povezane stranice. Kada se jedna web stranica povezuje na drugu, ona figurativno prosljeđuje “link juice” i sav sok veza koji web stranica dobije od povratnih linkova pomaže u izgradnji sopstvenog autoriteta ukazujući pretraživačima da i one treba da budu visokog kvaliteta jer se web stranice sa visokokvalitetnim linkovima povezuju sa njima.

Povratni linkovi su prepoznati od strane pretraživača kao glas poverenja i što su renomiranije web stranice koje povezuju natrag na vašu web stranicu ili sajt, to čini vašu web stranicu renomiranijom pretraživačima po povezanosti.

Kada imate druge visokokvalitetne sajtove koji “garantuju” za vaš web sajt, to pomaže poboljšanju vašeg rangiranja u organskoj pretrazi, brže se indeksirate i takođe dobijate direktan referentni saobraćaj (web traffic) sa sajtova koji su relevantni za vas. To znači da se ciljani promet prenosi na vas i imačete višu stopu posete na sajtu.

Do Follow Link – link koji prati pretraživač

Do Follow Link je link pronađen na internetu koji omogućava pretraživačima da „prate“ vezu do druge eksterne ili interne web stranice. Do Follow linkovi imaju SEO prednosti jer pomažu pretraživačima da uspostave veze između vašeg sadržaja i drugih web stranica na internetu. Razmislite o tome ovako: kada kreirate link za praćenje, u suštini kažete pretraživačima: „Hej, molim vas , pratite taj link!“

Pretraživači daju prednost dobro povezanim web stranicama u odnosu na stranice sajta koje stoje same po sebi, a da nisu povezane ni sa kim.

Kako kreirate Do Follow Link?

Do Follow linkovi se kreiraju dodavanjem HTML oznake na deo teksta ili sliku. Zatim, kada posetioc klikne na taj tekst ili sliku, biće odveden na tu lokaciju na webu. Danas ne morate znati nikakav HTML da biste to uradili. Većina CMS-a pruža mogućnost dodavanja linka elementu jednostavnim isticanjem i umetanjem URL-a koji želite da bude povezan sa sadržajem.

Korištenje HTML označenih linkova umesto lepljenja linka u njihov jednostavan HTML format održava sadržaj čistim i urednim za ljudsko oko. Svi linkovi kreirani na ovaj način su po defaultu Do Follow linkovi.

Evo kako izgleda link za praćenje na Google u HTML kodu:

<a href=”http://www.google.com/” target=”_blank” “dofollow”> Google </a>

  • <a>  je Anchor tekst koji označava ovaj element kao sidrenu vezu
  • Href = “” sadrži web adresu na koju se link odnosi
  • Target = “” odlučuje šta će se dogoditi kada se klikne na link. Podrazumevano, ovo će povezati trenutnu stranicu sa sidrom. Dodavanjem “_blank”, veza se umesto toga otvara u novom prozoru (new tab).
  • Tekst između > < (u ovom slučaju, “Google”) je red teksta koji je označen kao link. Ovo je ono što se čitaocu izgleda kao tekst linka.
  • “dofollow” je ono što označava da je taj link zapravo Do Follow link. Ovo je zadana opcija i može se izostaviti. Dakle, sa ili bez ove oznake, veza se smatra kao Do Follow Link. Možete, međutim, promeniti ovo u “nofollow” da transformišete link u link koji NE TREBA pratiti, tako da pretraživači neće uzeti u obzir ono na šta se povezujete.

H-Tags   H-tagovi

Web stranice su napisane u HTML-u (HyperText Markup Language), gde različite oznake „govore“ internet pretraživaču kako da čita i prikaujei različite elemente. Jedna od tih oznaka je H-Tag (takođe poznata kao “Heading Tag”) koja izgleda na sledeći način:

Ovo je naslov

H-Tagovi su opisi HTML formatiranja koji se dodeljuju tekstu na web stranici kako bi on bio istaknutiji. H-oznake 1-6 označavaju hijerarhiju teksta. Postoji šest različitih oznaka naslova u HTML jeziku, u rasponu od H1 do H6.

Kako rade H-tagovi

H1 se smatra najvažnijim naslovom i obično se koristi na vrhu sadržaja, dok je H6 najmanje važan. Možete koristiti isti broj oznaka naslova tokom svog rada kako biste naznačili da je svaki od ovih odjeljaka jednako važan. Ipak, ne biste trebali preskakati korake skakanjem sa naslova H1 na H3 bez korištenja oznake H2 između. Ovo je od vitalnog značaja za osiguravanje da struktura vašeg sadržaja ostane koherentna.

Najjednostavniji pristup organizovanju oznaka naslova je korištenje H1 kao glavnog naslova (naprimert naslov blog posta) i H2 za sve ostale naslove. Ali, ako vaši naslovi uključuju dodatne podtačke ili je vaš sadržaj posebno složen i pomno organizovan, uvođenje manjih naslova (kao što su oznake H3 i H4) može postati kritično.

Imajte na umu, kategorizacija naslova sa ovim brojevima oznaka znači da se cela kategorija naslova može stilizovati u pridruženom CSS (Kaskadni stilski list) datoteci. Kao takav, vaš najvažniji naslov će se pohvaliti najvećim i najrazrađenijim fontom, praćen oznakom H2, zatim H3, i H4, itd.

Kao što verovatno već znate, podnaslovi ovih radova su dosledno stilizovani kao podebljani i nešto veći od običnog teksta.

H-oznake i SEO

Google čita oznake zaglavlja kako bi bolje razumeo strukturu vašeg sadržaja. Kao takav, očekuje da će videti neke varijacije u korištenju vaših oznaka naslova, pa vam savetujem da koristite različite naslove gde je to moguće kako biste poboljšali svoj SEO. Nepotrebno je reći da ne morate koristiti svih šest, te, u teoriji, čak možete koristiti oznaku H1 više puta.

Za SEO, oznake naslova su takođe dobra mesta za umetanje ključnih reči za koje optimizujete svoj sadržaj za rangiranje. Opet, ovo je korisno za Google, jer im pomaže da procene relevantnost vašeg članka. I ne samo to, već i pomaže čitaocima da skeniraju vaše naslove. Ovo čini čuda jer im pomaže da dešifruju da li je vaš sadržaj ono što zapravo traže. Međutim, umereno koristite ključne reči u oznakama naslova. Ubacivanje previše ključnih reči u vaše naslove može izgledati neželjeno za Google algoritam.

Pravilna struktura od H1 do H6

Ključni zaključak: Korištenje naslova na dobro strukturisan način omogućava posetiocima vaše web stranice i Google algoritmu da brzo identifikuju najbitniju tačku stranice (oznaka H1) i podteme unutar nje (oznake H2 do H6).

Hyperlink

Hiperlink koji se još naziva i samo „link“ ili „web link“ je element unutar online dela sadržaja, web stranice, slike, dokumenta itd. koji povezuje taj deo sa drugim URL na internetu.

Hiperlinkovi se mogu da budu u obliku ikona, slika ili teksta i međusobno povezuju stranice na internetu.

Šta rade hiperlinkovi i kako ih koristiti

Hiperlinkovi vam omogućavaju da posetite web sajtove bez poznavanja njihovih URL adresa. Često se koriste za upućivanje na relevantan sadržaj na drugom URL-u. Kao takvi, obično su ugrađeni u sadržaj koji gledate u tom trenutku. Oni mogu biti uključeni u rečenicu, koja je često označena drugom bojom teksta (obično plavom) ili podvučena. Ovo pomaže da vam link bude vidljiv.

Postavljanjem linka na tekst unutar rečenice (poznatog kao „ Anchor tekst “) ne ometa se sadržaj dugačkim URL-om, ali i dalje povezuje čitaoca sa izvorima ili referentnim materijalom. Linkovi na ikonama ili slikama mogu se koristiti na isti način. Uobičajeni primer uključuje ikone društvenih mreža koje vode korisnike do profila na društvenim mrežama.

Hiperlinkovi se takođe koriste za povezivanje na različite lokacije na istoj stranici pomoću anchor taga. Ove oznake označavaju poziciju na stranici, na primer iznad određenog pasusa ili na početku novog odeljka.

Hiperlinkovi se mogu nalaziti i  u offline dokumentima kao što su PDF, Word dokumenti ili prezentacije. Kada se klikne na njih, otvoriće internet pretraživač i povezati se sa URL-om na webu.

Kako napraviti hiperlink

Obično, da biste napravili hiperlink, sve što treba da uradite je da označite tekst u koji želite da dodate link, zatim kliknite na ikonu „link” u uređivaču dokumenata i zalepite link u odgovarajuće polje.

Kada kodirate sajt od nule, hiperlink se može uključiti korištenjem a-taga i reference. Kôd za dodavanje linka izgleda ovako: <a href=” https://www.reddit.com/r/ZaradaNaNetu”> Zarada Na Netu na Reddit-u </a>. Ovde je

href atribut,

web adresa se nalazi između navodnika  (ovde je oznacena crveno)

tekst između zagrada > < je tekst koji se krajnjem korisniku pojavljuje kao gotov, hiperlinkovani tekst.

Obično će se prikazati kao plavo obojeno i podvučeno kako bi označilo da je hiperlink.

Search Engine Results Page (SERPs) SERP  

SERP označava stranicu sa rezultatima pretrage, a to je stranica koja se prikazuje korisnicima posle upisivanja upita za pretraživanje u pretraživač. Stranica sa rezultatima prikazuje rezultate koji se odnose na upit, uključujući i sponzorisane (plaćene) rezultate, kao i organske rezultate.

Latentne semantičke ključne reči

Latentne semantičke ključne reči su ključne reči koje imaju slično značenje kao vaša osnovna ključna reč, a nisu potpuno iste. To znači da će smanjiti ukupan broj ključnih reči vašeg posta ili web stranice, a da i dalje ostane relevantan.

Honeygain-banner5
https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/recnik-seo-pojmova.jpg?fit=660%2C990&ssl=1https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/recnik-seo-pojmova.jpg?fit=64%2C96&ssl=1Zarada na NetuSEOWordPress za početnikeALT oznake,alt tekst,Anchor Text,Backlink,Do Follow Link,H-tagovi,Hyperlink,Latentne semantičke ključne reči,povratni linkovi,Rečnik SEO pojmova,SERP
Rečnik SEO pojmova Optimizacija za pretraživače je važna za kreatore online poslovanja kao i za internet marketing uopšte. Mnoštvo pojmova i fraza na koje nailazite po raznim blogovima i sajtovima, sasvim su dovoljni da se zapitate; “ Šta sve ovo znači”? Zato je ovaj rečnik SEO pojmova nastao da bi vam...