Šta je to Newsletter
Newsletter je obično periodični elektronski bilten koji se šalje pretplatnicima preko e-pošte.
U ovom biltenu mogu da budu informacije o novostima, događajima, promocijama, ažuriranjima ili drugim relevantnim informacijama vezanim za poslovanje ili interes publike kojoj je bilten namijenjen.
Newsletter se često koristi u marketinške svrhe kako bi se održalo zanimanje potencijalnih klijenata ili članova publike koja je zainteresovana za sadržaj biltena.
Šta je to sales page (prodajna stranica)
Sales page (prodajna stranica) je web stranica koja se koristi za promociju i prodaju proizvoda ili usluge preko interneta. Njen glavni cilj je da pretvori posetioce stranice u kupce korištenjem uverljivog teksta i drugih marketinških elemenata. Sales page obično ima određeni format i strukturu, uključujući
- naslov koja privlači pažnju,
- uvodni tekst koji stvara interes,
- delove koji objašnjavaju karakteristike proizvoda ili usluge,
- dokaze koji potvrđuju vrednost proizvoda ili usluge,
- poziv na akciju i
- druge elemente koji mogu pomoći
u stvaranju uverenja kod posetioca i pretvaranju u kupce. Sales page se često koristi u digitalnom marketingu za prodaju e-knjiga, kurseva, softvera i drugih digitalnih proizvoda ili usluga.
Šta je to landing pages
Landing page (stranica sletanja ili odredišna stranica) je web stranica na koju korisnik dolazi nakon klika na određeni oglas, marketinšku kampanju ili poziv na akciju.
Njihov glavni cilj je konverzija posetioca u potencijalne klijente, pretplatnike ili kupce. Landing page ima često jednostavan dizajn, fokusiran je na jednu ponudu ili proizvod, ima jasan poziv na akciju (npr. kupovinu, prijavu na newsletter, preuzimanje e-knjige) i sadrži ograničene distrakcije, što ga čini usmerenim na konverziju.
Landing page se obično koristi u digitalnom marketingu za promociju posebnih ponuda, kampanja, proizvoda ili usluga te se zato može menjati češće od drugih web stranica kako bi se prilagodila specifičnoj marketinškoj kampanji i ciljanom tržištu.
Šta je to lead capture page
Lead capture page (stranica za prikupljanje potencijalnih kupaca) je posebna vrsta landing page-a koja se koristi za prikupljanje kontaktnih podataka od posetilaca web stranice u svrhu konverzije u potencijalne kupce.
Ova stranica obično sadrži kratki obrazac koji posetioci treba da popune. Najčešće treba da ostave svoje ime, e-adresu ili druge kontakt podatke u zamenu za neki oblik sadržaja ili ponude, kao što su e-knjige, besplatni saveti, pristup webinaru ili drugi ekskluzivni sadržaj.
Cilj lead capture stranice je da se dobije dozvola od posetioca da im se šalju marketinške poruke, a to se postiže tako što se nudi vrednost i korist za posetioce u zamenu za njihove kontaktne podatke.
Ova vrsta stranice može da se koristi u različitim marketinškim kampanjama, uključujući e-mail marketing, SMS marketing i društvene medije, a može da bude ključni alat u generisanju kvalitetnih potencijalnih kupaca.
Šta je to lead capture forms
Lead capture form (obrazac za prikupljanje potencijalnih kupaca) je obrazac na web stranici koji se koristi za prikupljanje kontaktnih podataka od posetioca u svrhu konverzije u potencijalne kupce.
Ovi obrasci obično sadrže polja za unos podataka kao što su ime, prezime, adresa e-pošte, telefonski broj ili druge relevantne podatke koji su potrebni za pružanje usluga ili proizvoda. Cilj ovih formi je da se prikupe kontaktni podaci posetioca web stranice kako bi ih mogli kontaktirati u budućnosti u marketinške svrhe, naprimer, slanje newslettera ili promotivnih ponuda.
Lead capture forma se često integrišu sa drugim marketinškim alatima kao što su CRM (Customer Relationship Management) sistemi, email marketing platforme ili druge marketinške aplikacije koje pomažu u upravljanju kontaktima i generiranju kvalitetnih potencijalnih kupaca.
Važno je imati na umu da bi ovi obrasci trebali biti jednostavni za korištenje, s jasnim i privlačnim dizajnom te privlačnim ponudama kako bi se povećao postotak konverzija.
Šta je to splash page
Splash page (početna stranica) je web stranica koja se prikazuje pre glavne stranice sajta. Njihov glavni cilj je da privuče pažnju posetioca i da im pruži opcije za navigaciju na određene delove sajta ili izbora delova stranice.
Splash page se često koristi kao marketinški alat da bi se posetioci potstakli na pretplatu na newsletter, prijavu na događaj, kupovinu proizvoda ili neku drugu vrstu konverzije. Međutim, neki posetioci mogu da smatraju splash page stranice neugodnim i nepotrebnim, posebno ako se pojavljuje svaki put kada posete web sajt. Zato se preporučuje pažljivo razmatranje pre nego što se odlučite da koristiti ovu vrstu stranice na vašem sajtu.
Mali vodič za pravljenje produktivnih Splash Page stranica
Pravilo broj 1– Morate odmah da privučete pažnju gledalaca! Vaša stranica ima samo nekoliko sekundi da ostavi trajni utisak i da bi privukli najviše pažnje, morate odmah da pridobijete poglede gledalaca. To se radi na dva načina, prvi je NASLOV … ostavite ih zatečenim odmah. Možda je smešno, možda je hrabro, ali važno je da je nezaboravno.
Sledeće što treba da dodate je GRAFIKA koja upada u oči. Bilo da se radi o logou ili smešnoj grafici koju ste pronašli na internetu, ovo mora da ide ruku pod ruku sa vašim naslovom. Neka se oboje hrane jedno drugim kako bi stvorili uvod koji je toliko moćan da ljudi moraju da zastanu i pogledaju.
Pravilo broj 2– Nemojte dosađivati svojim čitaocima! Neka vaša Splash Page stranica ima MAKSIMALNO jedan pasus. Šta bi trebalo da stavite u ove 3 do 4 rečenice? Jednostavan, precizan tekst koji stvara radoznalost i ocrtava glavne karakteristike stranice koju želite promovisati.
Opet, ideja iza splash stranica je da se ljudi zainteresuju, NE POKUŠAVAJTE IM PRODATI! Ovo je veoma važno, jer ako pokušate da prodate nešto svom posetiocu, verujte mi, 15 sekundi nije dovoljno vremena za to. Zainteresujte ih za vaš sajt, a zatim postavite link ka vašoj glavnoj stranici prodaje. Pravilo glasi, splash stranice su da zainteresuju ljude, a ne da se bave prodajom.
Pravilo broj 3– Uvek zahtevajte AKCIJU! Nije važno koliko su impresivni vaš naslov, grafika i tekst, ako gledaocu ne kažete tačno šta želite da uradi, potrošili ste inače savršenu uvodnu Splash Page stranicu. Bilo da treba da klikne i otvori novi prozor, popuni obrazac (dobijanje email adrese) ili poseti web sajt, morate reći posetiocu tačno šta želite da uradi. Neka bude jednostavno i direktno na temu!
To su moja tri pravila za savršenu splash stranicu. Zgrabite njihovu ‘Pažnju’, stvorite ‘Radoznalost’ i zatim zatražite ‘Akciju’!
Zabavite se sa dizajniranjem svojih Splash Page stranica i ako vam ikada zatreba pomoć, uvek možete pogledati Sajt za cas-izrada sajtova!
Šta je to email lista
Email lista je spisak email adresa pretplatnika koji su se prijavili za primanje e-pošte određenog pošiljaoca, firme, organizacije ili pojedinca.
Ova lista može se sastojati od kupaca, korisnika usluga, članova organizacije, čitaoca bloga ili bilo koje druge publike koja je zainteresovana za sadržaj koji se šalje. Email lista se često koristi za slanje newslettera, marketinških kampanja, promotivnih ponuda, novosti o proizvodima, blogova ili bilo koje druge vrste informacija koje se žele podeliti sa publikom.
Ključni faktor u izgradnji kvalitetne email liste je prikupljanje e-adresa od ljudi koji su dobrovoljno dali svoj pristanak za primanje e-pošte i pružili su svoje podatke na transparentan način.
Šta je to autoresponder
Autoresponder (automatski odgovor) je marketinški alat koji omogućuje automatizovanu komunikaciju sa korisnicima putem email-a. Kada neko pošalje e-mail na određenu adresu, autoresponder automatski šalje unapred programirani odgovor.
Autoresponderi se često koriste u digitalnom marketingu za slanje automatizovanih poruka. To su dobrodošlice, potvrde o registraciji, zahvalnost za kupovinu, informacije o sledećoj fazi prodaje i drugi slični marketinški materijali.
Autoresponder može da bude konfigurisan na različite načine… Recimo slanje poruka u određenom vremenskom razdoblju nakon prijave ili slanje specifičnih poruka na temelju ponašanja korisnika na web sajtu. Autoresponderi su korisni alati za izgradnju odnosa sa korisnicima, povećanje angažmana, pretvaranje potencijalnih klijenata u kupce ali i za širenje svesti o brendu i proizvodima ili uslugama koje se nude.
Šta je to lead magnet
Lead magnet (mamac za potencijalne kupce) je vredan besplatni sadržaj koji se nudi posetiocima sajta u zamenu za njihove kontaktne podatke. Tako se stvara lead, odnosno potencijalni kupac.
Ova vrsta sadržaja može da bude e-knjiga, vodič, infografika, besplatni kurs, videozapis ili neki drugi oblik sadržaja od koga posetioci sajta mogu imati korist.
Cilj lead magneta je da pruži dodatnu vrednost i korist posetiocima, dok istovremeno pruža marketinškoj ekipi mogućnost prikupljanja kontaktnih podataka i generisanje potencijalnih kupaca. Kada posetilac preuzme lead magnet, obično se automatski dodaje na email listu. Moguće je uspostaviti i automatizovane marketinške kampanje kao što su slanje serije emailova kako bi se potencijalni kupci konvertovali u stvarne kupce.
Lead magneti su važan alat u digitalnom marketingu i mogu da pomognu u povećanju procenta konverzija i kvaliteta generisanih potencijalnih kupaca.
Šta je to opt in form
Opt-in forma (formular za pristajanje ili hvatanje) je obrazac na stranici sajta koji se koristi za prikupljanje dozvola od posetilaca za primanje marketinških poruka, obično putem e-maila.
Ovi obrasci obično sadrže polja za unos kontakt podataka kao što su ime, email adresa i druge relevantne informacije koje su potrebne za slanje marketinških poruka. Kada posetilac ispuni opt-in formu, daje svoj pristanak da se njegovi kontakt podaci upotrebljavaju u marketinške svrhe. To uključuje slanje newslettera, promotivnih ponuda, obaveštenja o novim proizvodima ili drugih marketinških poruka.
Opt-in forme su važan alat u digitalnom marketingu jer su u skladu sa GDPR-om i drugim zakonima o zaštiti podataka koji zahtevaju pristanak korisnika za slanje marketinških poruka. One pomažu u gradnji kvalitetne e-mail liste, što je ključno za uspešnu marketinšku email kampanju.
Važno je imati na umu da opt-in forme treba da budu jasne i jednostavne za korištenje, sa kratkim opisom zašto se traže podaci i u koje se svrhe koriste.
Na kraju …
Ovaj post će se i dalje dopunjavati relevantnim pojmovima za email marketing!
WordLinx pregled-šta zaista dobijate
Kako napisati naslove blog postova vrednih klika