Pokretanje bloga zahteva savladavanje više različitih veština. Iako su ovi zadaci obično podeljeni između nekoliko ljudi u tradicionalnoj kompaniji, rešavanje različitih problema je nešto na šta se jednostavno morate naviknuti kao bloger!
Ako ste ovde, sigurno želite da naučite kako da pišete postove na blogu koji se izdvajaju u mnoštvu drugih. U svakom slučaju, saznaćete deset saveta za pisanje postova na blogu koji će istovremeno oduševiti vašu publiku i obradovati Google.
Kako da svaki put napišite savršen blog post
Kao što je spomenuto u naslovu, ovaj se post fokusira na dva cilja:
- pravilno strukturiranje posta tako da dobije najbolje moguće rangiranje u Google pretraživanju
- pisanje sadržaja bloga koji će se svideti vašim čitaocima
Obe ove tačke su jednako važne. Želimo da čitaoci imaju odlično iskustvo čitajući sadržaj našeg bloga i želimo da Google lako prepozna njegovu vrednost u algoritmu pretraživanja.
Kako uraditi dobru strukturu za post na blogu
Kada sam prvi put počeo pisanje bloga, nisam baš obraćao pažnju na strukturu mojih postova na blogu. Pisao sam sadržaj, smišljao naslove za koje sam mislio da su dobri za taj post. Nisam puno razmišljao o ključnim rečima i svakako nisam vodio računa o SEO pišući postove na blogu.
Razmišljajući sada o tome, bolje bi bilo da sam tada odvojio vreme da naučim kako pravilno uraditi strukturu postova na blogu, nego da se sada vraćam i ponovo sve uređujem kako treba!
Zaglavlja (Headers)
Za pravilnu strukturu postova na blogu, treba da iskoristite zaglavlja da biste razbili sadržaj na blogu.
Koristio sam zaglavlja i ranije samo ne na pravi način. Moji su delovi teksta razbijeni zaglavljima, ali koristio sam H4 jer se vizualno H4 činio manjim i bolje se čitao na mom laptopu.
Ovo je velika greška!
Nikada nemojte preskočiti viši nivo kada su u pitanju vaša zaglavlja.
U slučaju da niste znali, naslov vašeg bloga treba da formatirate pomoću zaglavlja H1. U 99% slučajeva će vaš wordpress blog, H1 zaglavlje, već kodirati u vašu temu. U slučaju da niste sigurni, možete sami da proverite tako što ćete posetiti bilo koji post na blogu na vašem sajtu, desnim klikom i biranjem „Prikaži izvor stranice“. Pretražite Command-F za „H1“ i proverite da se naslov vašeg bloga nalazi u zaglavlju H1.
Ako je tako, to je super!
H1 zaglavlja trebalo bi da se nalaze samo jednom na blog postu i jednom po stranici vašeg sajta.
Otvaranje
Kada ste sigurni da je zaglavlje H1 zapravo naslov posta, sledeći deo teksta na blogu je uvodni odlomak. Uvodni odlomak se nalazi neposredno posle naslova vašeg bloga. Početni pasus treba da ima oko 3-5 rečenica. Nemojte pretrpati čitaoca blokom teksta od samog početka.
Uključite svoju ključnu reč u prvo zaglavlje sadržaja
Posle prvog pasusa, vreme je da upotrebite prvo zaglavlje u svom sadržaju. Prvo zaglavlje na vašem blog postu treba da bude H2 zaglavlje. Prvo H2 zaglavlje treba da sadrži ključnu reč koju ciljate sa tekstom na blogu. Ne mora biti puna rečenica. Vaše prvo zaglavlje treba da je direktno i tačno usmereno. To bi moglo da bude nešto jednostavno kao “Zaradite više novca”.
Ako treba da raščlanite sadržaj unutar H2 odeljka, trebali bi koristiti H3 zaglavlja. Kada je taj odeljak završen, možete da dodate svoj drugi H2 naslov i ponoviti ceo postupak. Sva zaglavlja treba razdvojiti sa najmanje nekoliko rečenica teksta.
Lično ne koristim više od dva nivoa zaglavlja (H2 i H3). Osim toga, obično koristim oznake za nabrajanje ako treba da prenesem određene stvari unutar odeljka H3 zaglavlja. Odluka je u potpunosti na vama, a imate još nekoliko naslova sa kojima se možete poigrati (H4, H5 i H6) ako vam zatrebaju!
Čestitam! Ova kombinacija naslova i pasusa formiraće osnovnu strukturu vašeg blog posta!
Kako napisati fantastičan sadržaj na blogu
Sad kad znate kako strukturirati post na blogu, vreme je da pređete na pisanje!
Upoznajte svoju publiku
Prvi korak u pisanju sadržaja bloga je poznavanje vaše publike. Imati specifičnu nišu bloga pomaže, ali zaista želite da znate ko je vaš idealan čitalac bloga. Mnogi ljudi pokreću blogove i pišu čitaocu koji je sličan njima. To je dobar početak, ali pokušajte iskopati još više i stvorite nekoliko teorijskih osoba za različite tipove čitaoca za koje bi vaš blog bio relevantan.
Postavite sebi pitanja kao: Ko čita moj blog? Koje su životne dobi? Koliko novca zarađuju? Koji su njihovi svakodnevni izazovi?
Određivanje publike pomoći će vam da napišete savršen post na blogu za tu osobu. Mnogi ljudi upadaju u zamku pisanja posta na blogu koji bi se mogao svideti svakome, ali kao što izreka kaže: Pokušavajući da ugodite svima na kraju nećete nikome ugoditi.
Napišite zapovedni naslov
Blog post je dobar onoliko koliko je dobar njegov naslov . Ako ne možete da napišete naslov koji privlači pažnju, onda postoji velika šansa da niko neće kliknuti na sam post na blogu. Vaš bi naslov treba da bude jasan, upečatljiv i da možda pokazuje osećaj hitnosti. Članci napisani u obliku liste izuzetno su popularni.
- 10 načina da uradite X
- 12 Najbolji Y
- 20 ideja za Z
Dok sastavljate svoj post na blogu, potpuno je u redu da koristite “radni naslov” koji se može promeniti. Naslov uvek možete finalizovati kasnije kada je napisan sadržaj vašeg blog posta.
Zapravo, najčešće, dok pišem svoje postove za blog, retko ostaje privremeni naslov koji koristim. Svoje postove obično pišem sa nekoliko mogućih naslova navedenih na vrhu skice. Često se odlučim za konačni naslov na dan objavljivanja!
Kako napisati skicu za blog post
Šta blog post čini lošim? Najrašireniji problem je loš tok sadržaja. Tekst posta skače sa jedne ideje na drugu, često nepovezano.
Napravite skicu za post pre nego što ga napišete kako biste znali o kojim temama i kada pisati. Često razmišljam o tome odakle početi, koje tačke treba da istaknem i kojim redosledom informacije treba predstaviti.
Ispod je moj metod za skiciranje postova i organizovanje mojih misli kako bih stvorio kohezivan, logičan komad teksta.
- Zakucajte svoj radni naslov.
- Zapišite što više različitih zaključaka iz članka.
- Podelite te sadržaje na veće delove.
- Dodajte još sadržaja u neke delove.
- Revidirajte, uklonite i reorganizujte detalje u svakom delu.
- Dodajte linkove do vaših primera i/ili podataka.
- Ako se setite još nekih detalja koje ne želite da zaboravite, dodajte ih.
Otkako sam počeo da skiciram svoje blog postove pre nego što sam ih napisao, postupak stvaranja mog bloga postao je neizmerno lakši! Jednostavno kreiram zaglavlja i počinjem pisanje sadržaja posta između svakog zaglavlja. Ako znam da treba da dodam sliku napišem nešto kao [ovde slika] u poseban red kako bih se podsetio da uključim taj element pre objavljivanja.
Težite sadržaju duge forme
Posle skiciranja blog posta, vreme je da počnete pisati.
Slobodno dodajte nove blokove kako vam odgovara. Cilj je stvaranje visokokvalitetnog sadržaja duge forme. Iako je istina da Google voli članke koji imaju više od 2000 reči, nemojte dodavati nebitan sadržaj u svoj blog samo da biste dostigli određeni broj reči.
Težite stvaranju detaljnog sadržaja koji će se baviti svim aspektima teme o kojoj pišete, a da pritom ne namučite čitaoce.
Rešite problem čitaoca korisnim savetima
Najbolji postovi na blogu rešavaju važan problem za čitaoca. Budite sigurni da vaš post na blogu pruža jasne i delotvorne korake kako čitaoc može da reši taj problem. TO je ključ savršenog bloga na koji će se čitaoci vraćati ponovo!
Razdvojite dugačke pasuse
Pored YouTubea i Instagrama teško je zadržati pažnju korisnika. Kad se suoče sa velikim blokom teksta, čitaoci će obično pročitati prvu rečenicu, a ostatak će preleteti.
Da biste zadržali pažnju čitaoca, bolje je da pišete u malim, kratkim odlomcima od najviše 3-5 rečenica.
Neki blogeri čak objavljuju samo jednu rečenicu po pasusu!
Dodajte link u post kada je prikladno
Interno povezivanje moćan je način da angažujete čitaoce i poboljšate svoj SEO. Ako spominjete reč o kojoj imate drugi post, povežite se sa tim postom u svom blogu.
Ne trudite se da povežete sve ostale postove na blogu. Uradite to samo kad ima smisla! Na primer, u gornjem pasusu, kad imam post na blogu o poboljšanju SEO-a, povezaću reči „poboljšate svoj SEO“ sa tim postom.
Interno povezivanje pokazuje Googleu da su ova tema i post važni za vaš sajt. Takođe pomaže vašim čitaocima da saznaju više o temama koje spominjete. I na kraju, pomaže u smanjenju procenta napuštanja početne stranice vašeg bloga!
Dodajte u post dugme “poziv na akciju”
Svi postovi na blogu treba da sadrže poziv na akciju. Ako je čitaoc došao do vašeg blog posta, to znači da ga zanima ono što imate da kažete i trebali bi iskoristiti to interesovanje! Neki blogeri uključuju CTA (Call To Action) na pola svog sadržaja, a drugi ga uključuju na kraju.
Evo nekoliko CTA-a koje biste mogli koristiti u svojim postovima na blogu:
- Postavite pitanje svojim čitaocima i zamolite ih da ostave komentar sa svojim mišljenjem
- Zamolite ih da podele ovaj post sa prijateljima
- Dajte im besplatnu uslugu da se odluče za vašu mailing listu
- Pošaljite ih u vašu prodavnicu da kupe nešto u vezi sa vašim postom
Svaka od ovih ideja sjajan je način da angažujete svog čitaoca dok imate njihovu pažnju.
Kako uraditi dobru strukturu za post na blogu – reč dve na kraju
Pisanje sadržaja bloga je teško, ali sa praksom postaje lakše! Sve spomenute tačke vremenom će vam postati druga priroda, ali zasad se nadam da vam je ovaj post pomogao da postanete bolji bloger.
Ako vam je ovaj post bio koristan, nemojte se ustručavati – podelite ga pomoću donjih tastera!
https://zarada.nanetu.rs/blog/pisanje-blog-sadrzajhttps://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/kako-uraditi-dobru-strukturu-za-blog-post.jpg?fit=660%2C990&ssl=1https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/kako-uraditi-dobru-strukturu-za-blog-post.jpg?fit=64%2C96&ssl=1SEOWordPress za početnikekako napisati blog post,kako napraviti wordpres sajt kao pocetnik,kako postati bloger,kako postati bloger i zaraditi,kako voditi blog,wordpress blog,wordpress za početnike korak po korak
30 načina (predloga) da zaradite na internetu
WordLinx pregled-šta zaista dobijate