Optimizacija za Google

U proteklih nekoliko godina radio sam optimizaciju na velikom broju blogova i rezultat je bio više nego odličan. Optimizacija za Google je isto što i pasivna zarada i uvek se isplati jer donosi postojani prihod bez obzira na to koliko članaka pišeš mesečno ili da li si zastupljen na društvenim mrežama. Moj cilj je da zaradim novac na internetu sa što je moguće manjim naporom. Moje metode se naširoko koriste od strane internet marketara ali su uglavnom potpuno nepoznate blogerima. Zapravo, nedavni bum što se tiče društvenih mreža i društvenog blogovanja je sakrio ono što se jednom naširoko znalo – da je poseta sa pretraživača sigurna, stalna i da se dobro konvertuje što se tiče zarade odnosno klikova na oglase i što je još važnije može da raste gotovo eksponencijalno ako se ciljaju uvek nove i nove ključne reči.

Društvene mreže i SEO

Društvene mreže i napredovanje društvenog marketinga su dovele do pojave na milione blogera, od kojih je svaki počeo da juri svoj san da postane poznat i dobije na hiljade stalnih čitalaca, a sve u nadi da ce to moći jednog dana dobro da naplati. Svaki od njih je skoro potpuno nesvestan posete koja dolazi sa pretraživaca i dobrobiti koju donosi rangiranje u SERP-u (stranica rezultata pretrage) pretraživaca. Ironija je još veća jer je poseta sa društvenih mreža teže ostvarljiva i ne konvertuje se dobro što se tice zarade, a zahteva ogromno vremensko angaživanje.

Da stvar bude još gora, ova poseta ne donosi zaradu na internetu sve dok ne budeš bio u stanju da stekneš autoritet i ne dosegneš cifru od nekoliko hiljade poseta dnevno. Čak ni tada tvoja internet zarada teško da može da potiče od reklama tipa Google-ovog Adsense-a, vec se uglavnom generiše od prodaje oglasnog prostora drugim blogerima koji pokušavaju da zarade na tvom saobraćaju. Takvi blogeri ce brzo shvatiti da se taj saobraćaj takode teško konvertuje. Koliko će od vas blogera kliknuti na reklamu koja se nalazi na nekom takvom blogu? Blogeri sa društvenih mreža su možda srećni jedino zbog činjenice da ne postoji nedostatak novih oglašivaca, istog časa kada jedan oglašivac shvati da se društvena poseta ne konvertuje u zaradu, drugi je spreman da zauzme njegovo mesto. U većini slučajeva ovi se blogovi koriste da bi se promovisala nova društvena mreža što dovodi do beskonačnog kruga ….

Alternativa blogovanju je naravno SEO odnosno Optimizacija za Google


Činjenica da može postojati samo ograničen broj brendovanih blogera ili osoba od autoriteta u jednoj oblasti se gubi u masama onih koji veruju da imaju ono što je potrebno da bi se probili do vrha. Svako, čini se, veruje da ima pravu stvar. Video sam mnogo blogera koji su se brzo izdigli, razvili čitalačku publiku, dobili pristojan PR na svom blogu i jednako brzo izgubili interesovanje uprkos hiljadama RSS pretplatnika.

Zašto?

Ne mogu da zarade na internetu dovoljno novca da bi pokrili potrošeno vreme koje je neophodno da bi se ubacivao svež sadržaj u mozgove njihovih citalaca.

Alternativa društvenom blogovanju je naravno SEO iliti Optimizacija za Google. Sve ovo zapravo možeš i treba da uradiš u slučaju ako želiš samo posetu a ne internet zaradu.

U 2008 godini smo puno slušali o tome kako ce Google promeniti svoj algoritam u 2009 godini. Nije potrebno mnogo imaginacije da bi se videlo šta se pod time misli. Pretraživac, kao što je Google mora da ima načina da rangira web sajtove na osnovu relevantnosti ključnih reči. To je lakši deo posla.

SEO optimizacija

Teži deo posla je odabrati 10 sajtova koji ce se naci na vrhu SERP-a – rezultata pretraživanja na Google-u.


Kako bi ti to uradio?

Da li bi ih poredao na osnovu broja njihovih RSS pretplatnika?

Da li bi ih rangiraio na osnovu broja linkova sa društvenih mreža i broja posetilaca?

Da li bi ih poredao na bazi njihovog Page rank-a?

Da li bi ih poredao na osnovu Aleksa sistema rangiranja? Možda na osnovu Compete sistema?

Da li bi ih poredao na osnovu toga koliko su cuveni?

Ako bi Google odabrao bilo koju od ovih ideja, onda bi njegov sistem rangiranja doveo do beskorisnih rezultata pretrage. Svaki od ovih sistema je moguce na lak nacin izmanipulisati. Uostalom kako bi mogao da rangiraš web sajt koji se bavi “Filterima za Ulje” na osnovu broja RSS pretplatnika??

Google-ova predvidanja



Google-ova predvidanja moraju da budu bazirana na sistemu koji radi za sve moguce kljucne reci, a ne samo za kljucne reci koje su prihvatljive društvenim mrežama. Mnogi blogeri su propovedali da ce Google uvrstiti društvene mreže u svoj sistem rangiranja – verovanje koje je u najmanju ruku smešno. Google celo vreme radi na eliminisanju parametera koji mogu da se lako izmanipulišu a ne na njihovom dodavanju.

U krajnjoj liniji, jedini sistem koji radi dobro ali nije savršen se bazira na onome što se zove backlinks – dolazeci linkovi. Da, ovaj sistem takode može da se izmanipuliše, ali za veci deo interneta i ogromnu vecinu internet sajtova ovo je još uvek najbolja mera autoriteta web sajta.

Umesto da traži novi sistem Google je metodicno prilagodavao sistem tako što je odbacivao ili zanemarivao linkove lošeg kvaliteta a davao je prednost i vecu težinu linkovima višeg kvaliteta.

Skoro svi društveni linkovi – Do-follow komentari, Bookmarks, Digg, Stumbleupon itd, se smatraju linkovima problematicnog kvaliteta. Google ce ih registrovati, ali ti oni verovatno nece doneti top poziciju u oblastima gde je konkurencija velika. Ovi linkovi mogu da ti pomognu samo u oblastima sa slabom konkurencijom, ali i tu ce samo jedan link iz kvalitetnog izvora nadjacati gomilu tvojih linkova slabog kvaliteta.

Kako biti prvi na Google?
Kako biti prvi na Google?


Google-ov algoritam ce te dobro nagraditi ako slediš moje preporuke naznacene ispod:



4 Koraka ka Dominaciji na Google-u


Istraživanje ključnih reči

Zaboravi na kvalitetan sadržaj. (Ne postoji takva stvar kod mašine) – koristi Relevantan Sadržaj.

Optimizacija ključnih reči na tvojim web stranicama.

Izgradnja jednosmernih dolaznih linkova ka tvom sajtu.

Naciljaj najpopularnije ključne reči u tvojoj oblasti, dodaj relevantan sadržaj, koristi svoje ključne reči u URL-u, naslovu Bloga, na Stranici i u Naslovu Stranice i onda provedi ostatak vremena pokušavajuci da dobiješ kvalitetne dolazne linkove.

Ovo sam rekao mnogo puta – kvalitetni dolazni linkovi su jedini i najvažniji aspekt za dobro rangiranje na Google-u.


5 glavnih atributa dolaznih linkova



Broj dolaznih linkova.

– Ovo je najmanje važno ali može biti efikasno za manje konkurentske ključne reči.

Kljucne reci u naslovu na stranici koja linkuje ka tebi.

Kljucne reci u Anchor tekstu (sidru) linka.

– Rangiraceš se SAMO za one fraze koje drugi koriste u svojim linkovima kada linkuju ka tvom sajtu. Ovo je osnovni faktor za vrhunsko rangiranje.

Relevantnost sadržaja na stranici koja linkuje ka tebi.

– Sajt sa najviše ključni reči u sidru linkova koje dolaze sa relevantnih stranica ce “prešišati” sve ostale.



Kvalitet dolaznih linkova.



– Najbolji link koji možeš da dobiješ je PR 10 link koji koristi tvoju glavnu kljucnu rec u sidru linka i postavljen je na stranici koja je relevantna za tvoju kljucnu rec. Što se više udaljavaš od ovog optimuma, to više opada kvalitet linka. Par ovakvih linkova ce lako nadmašiti sajtove sa 5000 dolazecihlinkova lošeg kvaliteta.

Primecuješ da ovde nisam govorio o starosti domena, ili o popularnim SEO baljezgotinama kao što su gustina kljucnih reci, platforma blogovanja, dizajn sajta, frekvencija unošenja novih stranica, i o ostalim savetima takozvanih eksperata. Razlog je jednostavan – sve je to samo šlag na tortu globalne šeme poretka na internetu i u konacnoj liniji nebitno što se tice SEO dominacije na pretraživacima.

Jednostavna istina je da možeš da rangiraš bilo koji sajt na vrhu SERP-a samo ako obezbediš prave linkove i ako je sadržaj sajta legitiman (ali samo zato što sajt može da bude pregledan od strane coveka – da se radi iskljucivo i samo o mašini, onda bi i spam sadržaj mogao da prode). Koliko je sadržaja ili koliko je dobro napisan je nebitno što se tice rangiranja.


Umesto zaključka …


Ucini sebi uslugu – kada budeš postao ime u tvojoj oblasti, zatraži od tvojih prijatelja i ostalih blogera da koriste tvoje kljucne reci kada linkuju ka tebi. Da li znaš koliko sam puta cuo kako mi blogeri kažu da je saobracaj sa društvenih mreža odlican jer im daje PR i dolazne linkove. Kada pogledam ispod haube vidim da imaju na stotine linkova sa njihovim imenom u sidru linka. DA – oni ce se super rangirati za njihova imena i ni za jednu kljucnu rec više. Kakav gubitak vremena i energije, a sa druge strane ti bi isti linkovi mogli biti tako korisni. Što se tice page rank-a, ZAPAMTI, tvoj sopstveni PR nema nikakvog udela u rangiranju tvog sajta, samo PR sajta, tj. stranice koja linkuje ka tebi utice na tvoje rangiranje i to samo ako koristi tvoje kljucne reci.

Internet zarada nije komplikovana. Rangiraj se dobro za što je moguce više kljucnih reci. Dodaj Adsense. Sakupi novac. Ponovi isto to.

Živeli  

One thought on “Optimizacija za Google

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *