Kratak kurs internet marketinga – Search Engine Marketing (ažurirano 2021. godine)

Kratak kurs internet marketinga - Search Engine Marketing

Šta je SEM (marketing na pretraživačima)?

Postoje mnogi tipovi online marketinga koji su raspoloživi za promovisanje proizvoda ili usluga. Neki od najpopularnijih ukljucu SEM – Search Engine Marketing (marketing na pretraživačima), koji predstavlja proces povećanja vidljivosti web sajta na pretraživačima kao što su Google, Yahoo i mnogi drugi. Stručnjaci koji vode kampanju marketinga za pretraživace imaju zadatak da putem metode link building omoguće veću vidljivost vašeg web sajta. Marketing usluge i online reklamiranje mogu predstavljati problem za vlasnike firmi koji se fokusiraju na specificne elemente razvoja svog biznisa. Zato je vrlo bitno da taj posao, online marketing kampanje, poverite strucnjaku koji se već dokazao u tom poslu.

Postoje dve suštinske kategorije marketinga za pretraživace:

PPC – Pay-per-Click (plaćanje po kliku)

1. sponzorisani linkovi ili Pay-per-click (PPC), dozvoljava kompanijama da se reklamiraju na stranama pretraživaca na kojima se nalaze rezultati pretrage. Reklama firme se pojavljuje kad god neko pretražuje odredenu kljucnu rec koju je firma zakupila, a firma koja se oglašava placa svaki put kada neko klikne na njenu reklamu. Medjutim, jednom kada se predvideni budžet za online marketing kampanju potroši, reklama se više ne pojavljuje osim, ukoliko firma uloži jos novca.

SEO – Search Engine Optimization (optimizacija za pretraživače)

2. Organic search ili “Natural Search” koristi SEO ili metod optimizacije sajta kako bi se povecala verovatnoca pojavljivanja web sajta na pretarživacu kada neko pretražuje po kljucnim recima koje taj sajt i sadrži. Što više relevantnih kljucnih reci ima vaš sajt, a koje se ticu sadržaja, to je veca verovatnoca da ce se pojaviti na višoj poziciji na pretraživacima i tako imati prednost u odnosu na konkurenciju. Ovi rezultati nisu direktno vezani za budžet.

Zašto je (Search Engine Marketing, SEM) marketing na pretraživačima važan?

SEM, Search Engine Marketing, marketing pretrazivaca,

Ako se oslonimo na tendencije u svetu, (kupovina proizvoda preko interneta) uz toliki broj potrošača na internetu, pravi bum je doživeo takozvani marketing preko pretraživača (Search Engine Marketing, SEM). Šta oglašivači žele da postignu reklamiranjem svojih Web sajtova preko pretraživača? Prvenstveni ciljevi su direktna prodaja i unapređenje prodaje, kao i svi vidovi brendiranja proizvoda ili usluga.

Najpopularnija (i osnovna) SEM tehnika i dalje je optimizacija za pretraživače (Search Engine Optimization, SEO). Čak tri četvrtine administratora oslanja se na SEO kako bi preko “prirodnih,” algoritamskih rezultata pretrage poboljšali obim i kvalitet posećenosti svojih Web sajtova.

Da biste pomogli svojoj SEM strategiji, koristite oglasne mreže za pretraživanje kao resurse. Dve najistaknutije mreže su Google AdWords i Bing Ads. Zavisno o vrsti vašeg web sajta, vrsti analitike koju koristite i oglasnoj kampanji koju pokušavate pokrenuti, velike su šanse da će vas ove platforme opremiti alatima koji su vam potrebni da vaša SEM strategija bude uspešna.

Kako radi (Search Engine Marketing, SEM) marketing na pretraživačima?

Pretpostavimo da imate pekaru u Kragujevcu i hoćete da pospešite prodaju preko svog veb sajta. Prvo morate izvršiti segmentaciju tržišta, odrediti ciljne grupe i dobro upoznati potencijalne kupce, pa da im se potom predstaviti u pravom trenutku.

U postavkama naloga Adwords, naš hipotetički vlasnik pekare bi kao ciljani jezik trebalo da izabere srpski a teritoriju ograniči na Srbiju. Što se uže ciljaju potencijalni kupci, to je kampanja uspešnija i isplativija. Zavisno od marketinških ciljeva mogu se pokrenuti dve vrste kampanja: kampanja sa ciljanim ključnim rečima i ona sa ciljanjem Web lokacija, odnosno ciljanim plasmanom.

Oglašivač plaća samo ukoliko neko pritisne link ka njegovoj Web lokaciji. Taj model reklamiranja naziva se “plaćanje po kliku” (Pay-per-Click, PPC). Cena po jednom kliku je dinamička kategorija i utvrđuje se na osnovu oglašivačeve ponude za određenu ključnu reč. Na nju utiču ponude drugih konkurenata i njihov broj, kao i procene kvaliteta oglasa i relevantnosti sadržaja na odredišnoj stranici veb sajta.

Cena se može formirati i “po akciji” (Cost-per-Action, CPA). Nju je oglašivač spreman da plati ukoliko je posetilac na njegovom sajtu izvrši neku (akciju) radnju: kupi proizvod, pretplati se na elektronski bilten i slično.

Oglašivač se može odlučiti i za plaćanje “po prikazu”, gde se cena utvrđuje za hiljadu prikaza (Cost-per-mille, CPM).

Ipak je najteže sastaviti spisak kvalitetnih ključnih reči i fraza. Oglašivač uvek mora imati jasnu sliku o potrebama, željama, ukusima i kupovnim navikama svojih potrošača. U navedenom slučaju, to mogu biti fraze tipa “pekare u Kragujevcu,” “jeftin burek Kragujevac” ili “vruće pecivo Kragujevac .”


Na kraju se mora pomenuti i najvažnije – ciljano oglašavanje može dovesti posetioca na neku Web lokaciju, ali su njen sadržaj i funkcionalnost, a delom i dizajn, ono što će ga zadržati i podstaći da joj se ponovo vrati.

Pogledaj i ove tekstove:

• Šta je referral?”

• PTC sajtovi-zarada klikom (detaljno)

• Safelist marketing DETALJNO

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *