Velika poseta vaše web stranice ne mora uvek dovesti dopovećanja broja potencijalnih klijenata. To je zbog toga što nije svaka poseta web stranici ista. Postoji beskorisni promet web (web traffic)  stranica … to su korisnici koji vašu web lokaciju napuste čim dođu, a postoji i kvalitetan saobraćaj na web stranici koji ima tendenciju da se zadrži na stranici. Web sajt s niskim količinama kvalitetnog saobraćaja na web stranici zapravo je vrednije od web stranice koja stvara na tone beskorisnog saobraćaja koji ne čini ništa drugo nego samo dođe I ode sa sajta.

fraffic za website

Evo što treba potražiti i prilagođavanja koja možete izvršiti kada želite privući kvalitetan saobraćaj (web traffic) na svoju web lokaciju.

Kako analizirati svoj saobraćaj

Besplatna usluga Google Analytics olakšava analizu prometa na vašoj web lokaciji. Ako ga već niste postavili, sve što treba da učinite je da idete na google.com/analytics da biste pokrenuli ovaj moćan alat. Tamo imate niz mernih podataka u pripravnosti, a moraćete obratiti posebnu pažnju na devet navedenih u nastavku.

  • Prikazi stranice (Page Views) : To znači koliko su puta posetioci bili na svakoj stranicu na vašoj web lokaciji. Imajte na umu da jedan posetioc može prikupiti brojne prikaze stranica ako stranicu poseti više puta.
  • Posete (Visits): Ovde ćete videti ukupan broj poseta vašoj veb lokaciji, bez obzira na to koliko stranica je svaki posetilac pregledao.
  • Jedinstveni posetioci (Unique Visitors): ova metrika pruža broj jedinstvenih posetilaca vaše veb stranice. Svaka osoba računa se kao jedna jedinstvena poseta, čak i ako ta osoba poseti vašu web lokaciju više od jednom.
  • Prosečna stopa trajanja (Average Duration Rate): Prosečna stopa trajanja govori koliko vremena posetioci provode na vašoj web stranici. Ne brinite ako je trajanje prilično kratko. Prosečno vreme koje neko provede na web lokaciji obično je tri do pet minuta, a ponekad i manje.
  • Stopa napuštanja početne stranice (Bounce Rate): Stopa napuštanja odnosi se na količinu ljudi koji napuštaju vašu web lokaciju odmah posle dolaska na nju, često kada shvate da to nije ono što su tražili. Prosečna stopa napuštanja početne stranice kreće se od 50 do 59 posto.
  • Procenat novih poseta (Percentage of New Visits): Ovo merenje daje procenat saobraćaja koji dolazi od prvih posetioca. Ako idete za novim perspektivama, želite da ovaj broj bude visok. Ako ciljate ponovljene posete, želite da to bude niže.
  • Promet u realnom vremenu (Real-Time Traffic): Ovde možete videti koliko ljudi se nalazi na vašoj web lokaciji u stvarnom vremenu u bilo kojem trenutku. Posebno je korisno kada pokrenete promociju i želite videti da li ima neposrednog uticaja.
  • Analitika društvenih medija ( Social Media Analytics): Ovaj alat omogućava vam da vidite koliko vašeg prometa dolazi s društvenih medija i koje platforme najviše šalju posetioce na vaš sajt. Dobitna kombinacija kojoj težite je da oko 50 posto vašeg prometa dolazi iz društvenih, a druga polovina organski dolazi iz pretraživača.
  • AdWords mjerenja ( AdWords Measurements): Povežite Google Analytics sa svojom AdWords kampanjom da biste videli kako napreduju vaše mrežne oglasne kampanje.

Kako poboljšati kvalitet saobraćaja

Ako je stopa napuštanja početne stranice šokantno visoka, a ostale statistike loše, možda ćete poželeti da napravite neke promene da biste poboljšali kvalitetu saobraćaja (web traffic). U stvari, možete izvršiti ove promene, čak i ako ste dobri sa svojim statistikama, kako biste još poboljšali učinak svoje web stranice.

saobracaj web sajta,

Poboljšanje kvaliteta web traffic-a,  započinje poboljšanjem različitih aspekata vaše web stranice. Započnite s poboljšanjem:

Navigacija

Pojednostavljena navigacija jedan je od najvažnijih aspekata bilo koje web stranice, koji posetiocima pruža besprekoran način pronalaska i pristupa onome što im je potrebno. Dobro pravilo je osigurati da je svaka stranica na vašoj web lokaciji dostupna u ne više od pet klikova.

Kvalitet i raznolikost sadržaja

Kvalitetni sadržaj već je dugo potreban za privlačenje kvalitetnog web traffic-a na web stranici, a sada je jednako važno opsluživanje niza različitih vrsta sadržaja. Pored standardnog posta na blogu, tu se uključuju videozapisi, podcast, intervjui, infografike i mnoge druge. Diverzificiranje sadržaja pomaže vam da dosegnete više ljudi, povećavajući tako svoje šanse za dobivanjem kvalitetnijeg prometa.

Dizajn

Najbolji dizajn web stranica je jednostavan i privlačan. Previše nereda teži da otera posetioce, kao i neprivlačan izgled i osećaj. Najbolji način da osigurate da vaš dizajn radi svoj posao je testiranje različitih komponenti vaše web lokacije. Možete pokrenuti A / B testove na svim osnovama, od šema boja do tipova sadržaja, što vam daje uvid o tome što žele ciljani posetioci.

Strategija društvenih medija

Da biste osigurali kvalitetan promet sa društvenih mreža, proverite da li je  vaša strategija društvenih medija usmerena na prave ljude i osigurala ponovni uvid u ono o čemu se radi u vašoj firmi. Posetioci koji su edukovani o vašoj kompaniji imaju veću verovatnoću da izvrše konverziju nakon što slete na vašu veb lokaciju.

Kvalitet nad količinom vlada u mnogim slučajevima, a saobraćaj web stranica definitivno je jedan od njih. Umesto da se fokusirate isključivo na veliki broj poseta, koncentrišite se na uvođenje kvalitetnog prometa na web stranici ili na vrstu posetioca koji žele, trebaju i više su nego zadovoljni ako kupuju ono što prodajete.

Zarada na NetuWeb TrafficPage Views,Real-Time Traffic,Unique Visitors,veb saobracaj,Visits,web traffic
Velika poseta vaše web stranice ne mora uvek dovesti dopovećanja broja potencijalnih klijenata. To je zbog toga što nije svaka poseta web stranici ista. Postoji beskorisni promet web (web traffic)  stranica … to su korisnici koji vašu web lokaciju napuste čim dođu, a postoji i kvalitetan saobraćaj na web stranici koji ima tendenciju da se...