Coinbase-digitalni novčanik

ažurirano 2023.

Šta je to kontekstualno oglasavanje?

Kratak kurs internet marketinga - Kontekstualno oglasavanje

Kontekstualno oglašavanje (eng. contextual advertising) je način digitalnog oglašavanja koji koristi tehnologiju za prikazivanje reklama relevantnih za sadržaj koji korisnici pregledaju na internetu. To znači da se u kontekstualnom oglašavanju reklame prikazuju na osnovu konteksta ili sadržaja web stranice na kojoj se prikazuju. Ovakav način oglašavanja koristi se na raznim platformama, kod pretraživača i društvenih mreža. Koriste se informacije o sadržaju stranice, kao i informacije o korisnicima, kako bi se prikazali oglasi koji su povezani sa interesovanjima korisnika i sadržajem koji pregledaju.

Kontekstualno oglašavanje se najčešće koristi na veb sajtovima, blogovima i društvenim mrežama. Kada korisnik poseti određenu stranicu, tehnologija za kontekstualno oglašavanje analizira sadržaj stranice i prilagođava reklame koje se prikazuju na toj stranici, tako da su relevantne za temu koju korisnik pregleda.

Kontekstualno oglašavanje se zasniva na analizi ključnih reči i drugih faktora kako bi se utvrdilo koji su oglasi najrelevantniji za sadržaj web stranice. Na primer, ako korisnik pretražuje na Google-u za neki proizvod ili uslugu, kontekstualno oglašavanje će prikazati oglase za slične proizvode ili usluge na stranici sa rezultatima pretrage. Takođe, ako korisnik poseti blog o putovanjima, kontekstualno oglašavanje će prikazati oglase za avionske karte, hotele, izlete i slične stvari.

Kontekstualno oglašavanje se smatra efikasnim jer se reklame prikazuju korisnicima koji su već zainteresovani za određene proizvode ili usluge, što može povećati šanse za klikom na oglas. Osim toga, ovaj oblik oglašavanja obično ima visoku stopu konverzije, jer se reklame prikazuju na osnovu relevantnosti za sadržaj web stranice, a ne samo na osnovu ključnih reči u pretrazi.

Kontekstualno oglasavanje na sajtu

Kontekstualno oglasavanje na sajtu

Kontekstualno oglašavanje na sajtu se temelji na sadržaju stranice na kojoj se oglasi prikazuju. Oglasi se prikazuju na osnovu ključnih reči i tema koje su povezane sa sadržajem stranice na kojoj se oglasi prikazuju.

Na primer, ako imate sajt o kućnim ljubimcima i objavljujete članak o psima, kontekstualni oglasi na vašem sajtu bi mogli biti oglasi za hranu za pse, opremu za pse, ili usluge veterinarskih ordinacija. Ovi oglasi bi bili relevantni za posetioce vašeg sajta koji su zainteresovani za pse i srodne teme.

Kontekstualno oglašavanje na sajtu se obično vrši putem mreža za oglašavanje, kao što su Google AdSense ili Media.net, koje koriste algoritme kako bi automatski pronašle relevantne oglase za prikaz na vašem sajtu. Ovo je korisno za vlasnike sajtova koji žele da monetiziraju svoj sajt, jer će oglasi koji se prikazuju biti relevantni za sadržaj i privućiće više posetilaca da kliknu na oglase.

Kako funkcioniše kontekstualno oglašavanje?

Kao što je rečeno, mreže za oglašavanje koriste algoritme kako bi automatski pronašle relevantne oglase za prikaz na vašem sajtu.

Platforma za kontekstualno oglašavanje koristi niz faktora kako bi odredila koje oglase prikazati, kao što su ključne reči korišćene u blog postu, korisnikova istorija pregledavanja i demografija korisnika. Koristeći ove informacije, platforma može prikazati oglase koji su najverovatnije interesantni korisniku.

Kako funkcioniše kontekstualno oglašavanje?

Evo primera kontekstualnog oglašavanja:

Recimo da pretražujete blog o fitnesu i ishrani. Dok čitate članke, primećujete da se na stranici prikazuje nekoliko oglasa. Ovi oglasi su za fitness proizvode, kao što su proteinski praškovi, oprema za vežbanje i suplementi.

Razlog zašto vidite ove posebne oglase je taj što su kontekstualno relevantni za sadržaj bloga. Blog je o fitnesu i ishrani, a oglasi su ciljani na ljude koje zanimaju ove teme.

Ova vrsta oglašavanja je korisna i za oglašivača i za izdavača. Oglašivač može ciljati određenu publiku i povećati šanse da se njihov oglas klikne, dok izdavač može ostvariti prihod prikazivanjem relevantnih oglasa na svom web sajtu.

Mreže-sajtovi za kontekstualno oglašavanje

Mreže za oglašavanje su platforme koje povezuju oglašivače sa izdavačima ili vlasnicima sajtova koji žele da prikazuju oglase na svojim sajtovima. One nude oglašivačima različite načine za ciljano oglašavanje preko mreže oglašavanja, a izdavačima omogućuju da zarade novac od prikazivanja oglasa na svojim sajtovima.

Adwords - zarada na netu

Mreže za oglašavanje obično nude različite vrste oglasa, uključujući kontekstualne oglase, bannere, video oglase, reklamne tekstove, i druge vrste oglasa. One takođe pružaju alate za upravljanje kampanjama i analiziranje performansi oglasa, kako bi oglašivači mogli da prate svoj ROI i prilagođavaju kampanje u realnom vremenu.

Postoji mnogo sajtova za kontekstualno oglašavanje koji vam omogućavaju da postavite svoje oglase i prikažete ih na relevantnim web stranicama. Ovo su neki od najpopularnijih sajtova za kontekstualno oglašavanje:

  1. Google Adsense – Google Adsense je jedan od najpoznatijih servisa za kontekstualno oglašavanje na internetu. Koristi se za prikazivanje reklama na web sajtovima, blogovima i drugim digitalnim medijima. Google Adsense koristi složene algoritme za određivanje konteksta stranice i ciljanje oglasa prema interesima korisnika.
  2. Media.net – Media.net je servis za kontekstualno oglašavanje koji je razvio Yahoo i Bing. Ovaj kontekstualni mrežni oglasni servis omogućava oglašivačima da postave reklame na web stranice koje su relevantne za njihove proizvode ili usluge.
  3. AdRoll – AdRoll je platforma za oglašavanje koja nudi nekoliko različitih usluga, uključujući kontekstualno oglašavanje. Ovo je servis koji kombinuje retargeting oglase sa kontekstualnim oglašavanjem kako bi se oglašivačima omogućilo da prikažu reklame ciljanim korisnicima na različitim web stranicama.
  4. Amazon Advertising – ovaj servis oglašavanja omogućava oglašivačima da prikazuju oglase na Amazon.com-u i drugim sajtovima na mreži koje podržavaju Amazon Advertising.
  5. Taboola – ovaj servis takođe nudi mogućnost za kontekstualno oglašavanje koje omogućava oglašivačima da prikažu oglase na web stranicama koje su povezane sa njihovim proizvodima ili uslugama.
  6. Outbrain – ovo je još jedan servis za preporuku sadržaja koji nudi mogućnost za kontekstualno oglašavanje koje omogućava oglašivačima da prikazuju oglase na relevantnim web stranicama.

Treba pomenuti još i Facebook Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads.

Ovi sajtovi za kontekstualno oglašavanje nude različite opcije i mogućnosti ciljanja korisnika i web stranica, pa je važno da odaberete onaj koji najbolje odgovara vašim potrebama i ciljevima.

Zaključak za kontekstualno oglašavanje

Kontekstualno oglašavanje je vrsta oglašavanja koja se fokusira na prikazivanje oglasa u skladu sa sadržajem stranice na kojoj se oglasi prikazuju. Ovo omogućava oglašivačima da ciljaju svoju publiku na osnovu njihovih interesa i potreba, što može da dovede do bolje konverzije i veće efikasnosti kampanje.

Mreže za oglašavanje su platforme koje povezuju oglašivače sa izdavačima ili vlasnicima sajtova koji žele da prikazuju oglase na svojim sajtovima. One nude različite načine ciljanja publike putem kontekstualnih oglasa, bannera, video oglasa i drugih vrsta oglasa, kao i alate za upravljanje kampanjama i analiziranje performansi oglasa.

Uz kvalitetan sadržaj i relevantne ključne reči, kontekstualno oglašavanje može da bude vrlo efikasno u privlačenju potencijalnih kupaca i povećanju prodaje. Međutim, treba imati na umu da je konkurencija u online oglašavanju veoma jaka, pa je potrebno kontinuirano praćenje i prilagođavanje kampanja kako bi se postigli najbolji rezultati.

Više informacija možete naci na veb adresama:

* http://www.google.com/adwords
* http://www.etarget.rs

Originally posted 2018-03-15 19:20:10.

https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/sta-je-kontekstualno-oglasavanje.jpg?fit=660%2C330&ssl=1https://i0.wp.com/zarada.nanetu.rs/blog/wp-content/uploads/sta-je-kontekstualno-oglasavanje.jpg?fit=128%2C64&ssl=1Zarada na NetuInternet marketinginternet marketing,internet zarada,Kako funkcioniše kontekstualno oglašavanje?,kontekstualno oglasavanje,Kontekstualno oglasavanje na sajtu,Mreže-sajtovi za kontekstualno oglašavanje,Šta je to kontekstualno oglasavanje?,zarada na netu
ažurirano 2023.Šta je to kontekstualno oglasavanje?Kontekstualno oglašavanje (eng. contextual advertising) je način digitalnog oglašavanja koji koristi tehnologiju za prikazivanje reklama relevantnih za sadržaj koji korisnici pregledaju na internetu. To znači da se u kontekstualnom oglašavanju reklame prikazuju na osnovu konteksta ili sadržaja web stranice na kojoj se prikazuju. Ovakav...